Blogger Layouts

måndag 27 maj 2013

13.05.27

Hemkommen ifrån Akuten nu så här på kvällskvisten.
Smärtorna har tagit över, och jag ger nu vika. 
Har tidigare varit så emot allt vad kommer till dessa läkemedel jag får utskrivet pga sjukdomen.
Men nu har jag inget annat val än att acceptera och ta det jag behöver.
Tyvärr har inte de mediciner jag fått utskrivet gjort susen, och just därför blev det en visit på akuten där jag fick injektioner för att orka med.
Om det fortfarande är likadant i morgon kommer jag att vara tvungen att ta mig ned till Gävle på dagsjouren (Gyn) och ev. bli inlagd för några dagars smärtlindring för att ta mig ur toppen av skovet.
Detta innebär att barnen kommer att behöva åka härifrån, vilket ger mig sååå otroligt dåligt samvete.
Vill inte överge dem, men samtidigt skulle de ha det så mkt bättre på en liten "semester" till fjälls med min familj. 

Kommer i morgon att ta kontakt med läkaren i Gävle, och efter samråd med dem får vi se vad som händer gällande barnen.
Om jag behöver åka in kommer min kära lilla farmor och min faster för att hämta barnen i morgon eftermiddag skulle jag tro.
Detta innebär att jag måste packa ihop lite smått och gott åt dem, så de klarar sig där uppe. 
Beställt skor åt barnen och kläder åt lilleman som inte har ett par shorts som passar i garderoben nu när vädret överraskat med solsken och värme.
Hade hoppats på att de skulle hinna få allt på posten innan de åker härifrån. Men blir det så snart som i morgon får de klara sig ändå. :/

Maken är fortfarande dålig och ligger fortfarande kvar i Gävle.
Vet inte hur lång tid det kommer att ta innan han känner sig bättre och får komma hem.
Men hoppas att han inte behöver stanna allt för många dagar till iaf.

Ne, nu ska jag försöka ta tillfället i akt och bädda ned mig för att försöka få några timmars sömn.
Har inte sovit mer än 1-2h per natt sedan i torsdags.
Börjar kännas i kropp och knopp. 

Mycket som snurrar, och många sjukdomliga motgångar just för stunden.
Men efter regn kommer solsken sa en god vän åt mig idag.. Så nu hoppas jag att det snart är vår tur att få lite solsken över oss.

Godnatt mina kära läsare! 


0 kommentarer: