Blogger Layouts

söndag 28 april 2013

13.04.28

Tabletterna som är min värsta fiende har nu varit tvungna att intas, och min styrka/stolthet har fått svalts för stunden. 
Rädslan att inte klara av sjukdomen på egen hand, samtidigt som jag för min egen skull och familjens inser att det inte är hållbart att ta hjälpen jag har via medicinen när jag kan.
Så sedan en vecka tillbaka har jag fått gett vika och det känns skönt att kunna få fokusera på annat än värk och elände när vi varit lediga hela helgen tillsammans.

Vi har allesammans försökt att få ngn ordning här på gården och plockat fram en bit av "sommaren"... 
Nu ser här ännu värre ut, med alla leksaker utströdda över hela gården, studsmattan uppmonterad, cyklar utspridd överallt.. Men guuud så skönt att se att vi går mot varmare och ljusare tider.
Jag är verkligen en sommartjej som älskar värme och sommar, och nu känns det hoppfullt med snön upptinad och lyckliga barn som har mer att leka och pyssla på med när vi är ute tillsammans.

Har blivit många vändor ut och in pga vädret som tvärvänt från varmt och soligt, till regn och hagel.
Men skam den som ger sig, för trots detta har nästintill hela helgen spenderats utomhus. :)

Så här på söndagseftermiddagen kände kroppen att jag gått på ork och energi som jag lurat mig själv att jag har. 
Så nu får jag betala för all fart och fläkt. Men det var det värt.
Har avbokat de möten och träffar jag har i morgon, då värken tagit över. 
Men trots dåligt samvete för det, tänker jag lyssna på min kropp. 
Jorden går inte under, och nya tider kan bokas.
Själv kommer jag nog ta tillfället i akt och bara vila under tiden barnen befinner sig på dagis/skola för lek och bus med jämnåriga.

Har idag även inhandlat nya "gympaskor" åt barnen. :)
Tjejerna fick välja egna skor, och lilleman var inte sen med att även han komma med önskemål, om framförallt färg på sina...
Han skulle bannemej ha ROSA!  :P Men där satte mamma stopp. 
Tyllkjolar och barbiefilmer i all ära, men rosa skor... Njae.. Kalla mig dum, men där fick det vara stopp. :P 
Så här nedan är resultatet efter mkt velande och prat.. :)

Neah (Turkosa), Tillie (Lila) & Diaz med dödskallar :P

Efter en allt annat än lugn helg tänker jag nu stanna kvar här i sängen med dumburken i famn och bara ta det lugnt sista timmarna innan läggdags.

Godnatt allesammans! 
Nu hoppas jag på en relativt smärtfri natt, så lite sömn kan insupas här hemma. :)




1 kommentarer:

Jessica sa...

Uscha vännen . Hoppas värken ger med sig snart och du får må bra igen .
Visst är det skönt att få kunna vara ute mera på dagarna och barnen blir lite mer slutkörda .
Måste ses på kaffe snart .
Kram Jessica