Blogger Layouts

onsdag 24 april 2013

13.04.24

Den finaste överraskningen...
Vaknade i morse med smärtor långt över min smärttröskel.
Vid varenda rörelse i natt har jag vaknat av skärande, ilande plågoandar som liksom knivar skär i mitt inre.
Har inte fått många knop gjord här hemma, då jag lämnat barnen på dagis/skola för att sen bara vara sängliggandes här hemma fram tom. hämtning igen.
Har denna vecka varit tvungen att ta mina smärtstillande varje kväll för att orka med mig själv och vardagen med dessa kramper. 
Nu idag gav jag med mig och har sedan jag vaknat tagit dem regelbundet i hopp om att slippa känna smärtorna som kommer tillbaka så fort medicinen släpper. 
På order av min underbara man har jag inte fått rört allt för mkt här hemma då jag blev tillsagd att endast ligga ned och vila för att orka med. ♥
Det kan inte vara lätt att bo med ngn som lider av denna åkomma, och jag beundrar honom som orkar med.
Vet inte själv hur jag hade tyckt och känt om det vore ombytta roller, men en sak är säker.. Jag älskar denna mannen över allt annat och är så otroligt glad att han orkar och klarar av med en axel att gråta mot när allt känns tungt. 
Tack älskling för att du finns! 

Fick även en otroligt fin överraskning från en långväga väninna som jag fick privilegiet att lära känna för några år sedan genom vår gemensamma sjukdom, endometrios.
Hon måste vara en ängel med hjärta av renaste guld.
Finns där för en när allt känns tungt (trots egna smärtor och problematik), stöttar och lyfter med sin kärlek och kunskap. 
Hon är helt enkelt en ängel utan vingar, precis en sådan väninna alla borde få chansen att ha i sina liv.
Idag överraskade hon med ett otroligt fint blomsterbud (m. nalle och praliner), som fick mina tårar av smärta att omvandlas till tårar av lycka.
Det var precis rätt dag för uppmuntran och omtanke, och jag är så otroligt tacksam över denna present. 
Tack hjärtat för att du finns där när dagarna känns nattsvart!

Nu väntar kudden och ännu några piller innan läggdags.
Håll tummar och tår för mig att jag slipper dessa smärtor i morgon...

Godnatt och sov så gott alla ni läsare där ute! 

0 kommentarer: