Blogger Layouts

fredag 22 mars 2013

13.03.22

Sitter här och funderar på min underbara lilla solstråle till systerdotter... Vår allas egna lilla Ebba. ❤
Jag har ju lovat henne en alldeles egen liten Nalle Puh tårta om jag kommer upp till påsk för att fira hennes 2 års dag, om än lite i efterskott. :)
Har insett nu, efter att ha kikat på bilder och tårtdekorationer att jag nog inte kommer hinna få sakerna hem i lådan.. Så får nog ta och beställa dem till annan adress till ngn hemöver. 
För nog ska lillan få sig en alldeles egen liten tårta om moster lovat henne det minsann. 

Är så otroligt lycklig över att det löst sig med bil och så tom. nästa vecka. Tack Jessica! Du och gubben din är guld värd som hjälper en vän i nöd! ;)
Ja, för äntligen ska jag få komma hemöver och träffa alla nära och kära!
Känner mig nästintill som ett barn på julafton, då det känns som det var evigheter sedan jag fick krama om dem alla där "hemma".
Nog för att det var knappt 3 månader sedan sist... Men dessa månader har nog varit bland de längsta månaderna i mitt liv... 
Mkt runtomkring vilket resulterat i en otrolig hemlängtan.. Men nu så har vi nedräkning här hemma jag och barnen! :)
För även småttingarna saknar ju alla, och tjatar titt som tätt på att åka och hälsa på... ❤

Har varit några bra dagar, och även en del tyngre. 
Men känns som att jag klarar av och mäktar med mer än jag gjorde för några veckor sedan.
Konstigt nog kan det vara bra mellan varven i veckor, för att sedan "dippa" igen... Lite som en berg-och-dalbana.... 
Men just därför ska det bli skönt att få omge sig med familj och vänner i fjällen för att slippa tänka på alla måsten och ansvar... 
Att inte behöva göra alla onödiga måsten i tid och otid.. 
Även det att jag kan få tänka lite mer på mig själv och de mina, och inte alltid på allt och alla runtomkring.

Jag hoppas att ingen tar illa vid sig, men nog har jag fortfarande lite lätt att sätta mig själv åt sidan och istället ta hand om alla andra... När jag kanske skulle lagt allt åt sidan och en gång för alla slutat vara så dum snäll.. För vem tackar mig när jag sitter där helt slutkörd och utmattad för att jag inte kunde säga ett sådant enkelt ord som just: Nej!? 

Barnen sover iaf sedan en stund tillbaka, och själv sitter jag här med värktablett i kroppen då magen spökar illa igen... 
Försökt att avnjuta en Latté i mörkret vid dumburken i hopp om att värk i mage och huvud ska släppa.. 
Men ser inte bättre ut än att det får bli en tidig kväll..
Ännu en dag närmare fjällenresa nästa vecka, och jag känner mig så lyckligt lottad... Jämtland, here we come! :)

Bjuder er alla på en vacker låt, fredagen till ära...
Hoppas ni får en kanonfin helg.. För det ska då jag och familjen ha! 
All kärlek till er! ❤





0 kommentarer: