Blogger Layouts

tisdag 19 mars 2013

13.03.19


Ja, så är vi då inne på 4:e VAB dagen här hemma.
Till en början var det ju lilleman som startade sjukstugan med hosta och feber.
Tätt efter kom lilla "Tillieling" med hög feber och även hon lite hosta. Nu är de båda feberfria, men svårt att få igång dem med maten. 
Så det får bli ännu en dags sjukledigt från dagis i morgon. Sen får vi se vad som händer...

Neah började morgonen med att förklara snällt och bestämt att hon också ville vara ledig idag, så vi stannade hemma allihopa och har inte gjort många knop här hemma.
Har blivit åtskilliga filmer, tupplurer och glass i stora lass.
Faktiskt en riktigt mysig dag, trots VAB:ande. ❤

Morgondagen innebär träff i Bns för min del, och efter en tids uppehåll känns det skönt att komma iväg igen. 
Dagarna går upp och ned men har haft en hel del "ok" dagar nu under några veckor. Känns skönt!

Oroar mig lite inför påsken då jag så innerligt vill hem till jämtlandsfjällen.
Som det ser ut nu kan det bli svårt då vår bil inte är att förlita sig på och tågresa känns både dyrt och omständigt med tre barn och all packning.
Så i dagsläget ser det inte ljust ut, trots en oerhörd hemlängtan och besök från Irland över påskhelgen. 
Förhoppningsvis löser det sig, då jag så gärna vill uppöver. 
Skulle ju fira min underbara lilla systerdotter också med Nalle Puh tårta och presenter. ❤ Så jag hoppas hoppas hoppas att vi får tag i ngn vänlig själ som kanske skulle kunna tänka sig att låna ut sin bil till mig och familjen under några dagar.. Håll tummarna för mig är ni snäll! :)

Igår släppte en stor sten ifrån min mage när jag tog tag i lite pappersarbete på kvällskvisten. Tänk vad mkt som oroar en mer än man tror. En otrolig lättnad vid läggdags. 
En bra bit på väg, men ännu ett tag tills allt är i sin ordning...
Men nu är vi på gång iaf! :)

Alla barnen är lagd för kvällen, och själv tänker jag ta mig en stooor kopp té innan jag gör tidig kväller.
Inte fått mkt gjort här hemma under dagarna nu när barnen är sjuka. 
Men däremot gjorde jag ett ryck här på kvällskvisten, så nu är jag helt slutkörd.
Blir tv-mys och lugna puckar här fram till jag lägger mitt lilla huvud på kudden ikväll.

Godnatt alla ni läsare där ute! :)


0 kommentarer: