Blogger Layouts

fredag 15 mars 2013

13.03.15


Här hemma har vi då sjukstuga, då vår lille prins gått och dragit på sig en hemsk hosta.
Med de känsliga luftvägarna han har tog vi beslutet att kontakta läkaren igår bara för att försäkra oss om att ingen lunginflammation åter igen var på gång efter ett ganska långt uppehåll. 
Med feber och hosta har vi då bänkat oss här hemma i dagarna två, och lilleman var idag feberfri och lite piggare än igår.
Så nu hoppas vi att resterande barnaskara får hålla sig friska och att vi får fira påsken till fjälls utan vare sig hosta el feber. :)

Fick idag besked angående den röntgen jag gjorde för några månader sedan.
De hade inte kunnat lokalisera några nya härdar el cystor, till både lättnad och vemod.
Men däremot så kunde de inte utesluta att där finns härdar (som inte syns på bilderna). 
Blev erbjuden ännu en hormonbehandling men tackade vänligt och bestämt nej till denna.
Är så trött på dessa hormonbehandlingar som gör mig till ett livs levande monster både till humör och psyke i överlag.
Kroppen slår bakut och det är helt enkelt inte värt det....
Min nuvarande läkare ska inom snar framtid gå i pension så hon utför inte längre några operationer, så ist skulle hon lämna över mig till en kollega och diskutera ev. titthålsoperation för att rensa de härdar som finns (om där nu finns några) samt sammanväxningar som ev blivit. 
Så åter igen kommer jag få gå i väntans tider innan nästa läkare tar kontakt med mig, och jag får veta vad som händer...
Tills dess har jag åter igen fått ännu mera piller utskrivet för att klara av den smärtsamma vardagen som tyvärr infinner sig oftare än jag önskar...
Håll tummarna för det bästa mina kära läsare!

Blev idag en härlig husmanskost middag här hemma med våra småtroll.
Köttfärslimpa är en väldigt underskattad maträtt, och så enkel att göra. Även barnen gillar den ju! :)
Efter middag och kvällsbestyr sover nu de två minsta familjemedlemmarna och de andra kikar på film och pysslar innan kvällsfika och läggdags....

Själv tar jag mig en latté caramel i soffan och slappnar utav innan det även är dags för mig att hoppa till sängs.
Fick mig en liten tupplur idag, då jag varit vaken med barn hela natten. Men trots det är jag toktrött och skulle kunnat somnat för flera timmar sedan om jag fick.
I morgon väntas ännu mera barn i familjen, då vi ska agera "nannys" till två vänners barn.... Så i morgon blir det fullt ös med 7 barn i huset.. Vi får bara hoppas på finväder så vi kan vara ute och njuta av helgledigt! :)

Med det tackar jag för mig för ikväll och säger: "På återseende"... :)

0 kommentarer: