Blogger Layouts

lördag 2 mars 2013

13.03.02

 ❤ León 10 år  ❤
Tänka sig att jag hunnit med att fira så många födelsedagar med denna solstråle som för övrigt bara var knappt 3 år när vi sågs för första gången.  ❤
Dagen till ära hade han själv önskat sig en Aladdin tårta, så självklart var det en sådan det fick bli. :)
Bakade även en improviserad extra tårta och tro det el ej så var det inte mkt kvar när de gäster som var här gått hem. :P
Storkillen fick själv placera ut ljusen på sin tårta och var mäkta stolt när han klarat av uppgiften med bravur. :)
Efter fika och presentöppning var det en mkt nöjd herr Nyman som slog sig ned i soffan och avnjöt lite lördagsgodis innan läggdags.
Nu sover han och syskonen ovyssjade och förhoppningsvis vaknar de nyladdad och klar inför morgondagens firande av vår Julia som fyller hela 14 år på måndag!  ❤

Mycket tårtbakande och fikande kommer det bli denna helgen, men sen är det äntligen en välbehövlig paus (åtminstone på barnaskaran i denna familj) fram tom. sommaren! :)
Känns som jag bakat och ätit tårta till förbannelse de senaste månaderna! :P

I övrigt så är det mkt som snurrar, men försöker att lägga all fokus på annat för att orka med.
Inte mkt mer man kan göra än att vänta och leva på hoppet, och att det framöver löser sig även för mig/oss.
Magen spökar med allt jämnare mellanrum, och det gör mig mer nervös inför det besked jag nu får vänta på... 
Men mer stress och nervositet kan inte göra saken bättre, så även där försöker jag att rikta tankarna på annat.

Känner en otrolig hemlängtan just för stunden av många anledningar, men framförallt för att stilla en nervositet som infunnit sig den senaste veckan. Hoppas så att allt kommer gå bra, och att det går åt det rätta hållet efter ingreppet.  ❤
Känns oerhört slitsamt att bo så långt hemifrån sådana här ggr. 
Men jag får förlita mig på resterande familj där hemma i sådana här lägen....

Nu ska en trött och sliten mamma ta och avsluta den sista slurpen av min Caramellatté för idag, och invänta ny dag och nya fikastunder i morgon.
Bara hoppas att stormen lider mot sitt slut inom kort, för annars kan det bli svårt att slappna av och somna som det viner här utanför just nu... 



Vill bara passa på innan jag avslutar att tacka alla som kom hit idag och förgyllde vår storkille på hans dag. :)
Ha en fortsatt toppen mysig lördagskväll alla ni som orkat läsa dagens uppdatering!  ❤

0 kommentarer: