Blogger Layouts

fredag 1 mars 2013

13.03.01

Hemma på gården... 
Första dagen på årets tredje månad, och vad får jag beskåda?
Jo, det blommar i rabatten.
Är inte det vårtecken så säg?! :)
Heeelt underbart att det börjar gå mot varmare och soligare tider..
Trots jämtländsk härkomst är jag definitivt inte gjord för det mörka vinterhalvåret. 
Det är nästan så jag hoppas att jag och älsklingen på senare dagar sådär vid pension packar ihop och flyttar till varmare breddgrader.
Tiden får utvisa... :)

Glasögonorm
Har idag efter plock och stök här hemma varit ned till stora staden och hämtat ut mina glasögon.
Känns mkt underligt att ha ngt liggandes på näsan och ovant kommer det nog kännas länge.
Men de gör ju trots allt susen för synen. Nästan så det känns som det "pirrar/ilar" i huvudet när jag har dem på mig kanske för att ögonen inte behöver anstränga sig lika mkt? 
Nu ska man bara komma ihåg att sätta dem på sig när behov finns. :) Det mina vänner kan ju bli en helt annan femma (med tanke på mitt dåliga minne). 

Hämtat hem de andra småtrollen till helgen, och i morgon blir det till att fira mannens äldsta pojk som fyllt 10 år. 
Efter önskemål från L själv ska här till kvällen bakas en Aladdin tårta. :) 
Tror även att det blir en vanlig marsipantårta (om det kommer fler än beräknat). :) 

Men först ska här läggas barn och avnjuta lugnet en stund innan jag sätter igång igen....

Skönt att även denna dag sprungit förbi med en himla fart, då tankarna skingras från frågetecken som snurrar i mitt huvud just för stunden... 
Tacksam över att ha familj, vänner och mina underbara medsystrar med mig som stöd i allt det här, och hoppas framöver på positivt besked trots allt....


0 kommentarer: