Blogger Layouts

torsdag 24 januari 2013

13.01.24



Efter att jag i förrgår lånat en väns bil och släp för att hämta en ny frys till hemmet önskar jag att jag övertalat mannen att åka ist för mig.
Då jag aldrig kört släp förr var det extra nervöst då vi (jag och en väninna) skulle ta oss av gården där vi parkerat.
Insåg rätt snart att det inte var en allt för lätt uppgift att backa med släp. 
Efter mkt om och men tog jag mig framåt men körde då fast, och kolliderade med en parkerad bil vid sidan, av då släpvagnen gled över snökanten mot hennes bil och på så vis slet sönder hennes bakskärm.
OM ni förstod huuur otroligt dåligt samvete jag hade efter denna incident?! 
Somnade efter mkt om och men samma kväll, men vaknade med världens huvudvärk och ångest i kroppen.
Inte nog med detta så hade jag ju även lånat släp och bil av en vän till familjen, och gissa om det dåliga samvetet späddes på när jag/vi var tvungen att informera om det som hänt!?! :/ 
Usch, bara jag tänker på allt det här kommer ångesten som ett brev på posten, och jag känner mig så otroligt dum.
Samtidigt som man får tänka som så: Det hade kunnat vara värre, en människa el ett djur hade kunnat kommit till skada. Nu var det ju BARA materiella ting.. 
Men iaf....

Idag är första dagen efter T:s andra sjukperiod som jag är helt barnfri här hemma. 
Känner mig helt slut i kropp och själ, och skulle helst av allt bara vilja sova mig igenom dagen.. Men så har man ju en massa måsten och krav innan man kan slappna av, och då är det dags att åter igen hämta småtrollen.

Får förhoppningsvis iaf med mig N hem snabbare än vanligt ifrån skolan idag, då jag i morse hämtade paketen med sakerna till hennes tårtor inför kalaset.
I år blir det en Rosa Hello Kitty tårta m. blommor och sen en Fototårta av vår blivande 6 åring i Lila. 
Detta på hennes egen begäran. :)
Så håll till godo kanske det kommer några bilder ifrån kalaset/tårtorna så småningom... :)


Nu ska här avnjutas en kopp kaffe och sen fortsätta med dagens måsten. 

2 kommentarer:

Jessica sa...

ibland är livet tufft vännen , men kom ihåg det löser sig alltid

Jessica sa...

ibland är livet tufft vännen , men kom ihåg det löser sig alltid