Blogger Layouts

tisdag 22 januari 2013

13.01.22



Morgonen börjades vid 4, då lilla T åter igen är sjuk.
Efter en dag på dagis började magplågor och huvudvärk att kännas av igen. 
Så inte har det blivit mkt sömn i natt för varken henne eller mig.

De två andra småtrollen är på dagis/skola, och själv har jag fått gjort lite grann här hemma i plock och tvätt väg trots VAB. 
Skönt då jag nu bara kan slappna av och mysa med lillskruttan fram tom. jag ska hämta de andra vid 15.30.

Dagen börjades med kyla och rusk (-23 grader) och nu ligger tempen på under -10 och strålande solsken. 
Med tulpanbuketten (se bild) på vårat köksbord tillsammans med solens strålar kan man inte annat än få lite smått med vårkänslor.
Guuud så jag längtar till sommar och soliga dagar. 

Återbesöket hos läkaren gick bra, och jag är nu insatt på ny medicin.
Då jag under många år varit så stressad och överaktiv har jag sedan September gått på en "dämpande" medicin... Nu är det dags att komma upp mig igen, och jag har nu fått en annan variant som ska "lyfta upp mig lite ur tröttheten"... Det är inte bara med de här fördömda medicinerna, men jag hoppas att jag en dag kommer klara mig utan dem. 
Fram tom. sista April är jag nu fortsatt sjukskriven och jag hoppas FSK är med på doktorns notor. Annars blir det ännu  mer knapert i kassan här hemma.

Annars rullar dagarna på i ett. 
Ska börja planeras inför N:s 6 års kalas som kommer äga rum den 2/2.
Hon har nu valt de tårtor hon vill ha, och nu ska bara presenter köpas och inbjudningar skickas. 
Tänka sig att min lilla tjej börjar bli så otroligt stor! 
Kan inte för allt i världen förstå att jag redan varit mamma i hela 6 år! :) 
Jag är så otroligt tacksam över att jag fått chansen att sätta tre så underbara små människor till världen, trots att de ibland kan driva en till vansinne. ;) 

Men nu ska jag ta och slå igen laptopen för en stund och mysa ned mig i soffan med lillsjuklingen här hemma. 

Lägger ut en låt som jag totalt fastnat för... 
Bandet heter Halestorm, med låten "Break in"... :) 


0 kommentarer: