Blogger Layouts

måndag 7 januari 2013

13.01.07

 ❤ Julafton 2012 ❤

Så har då flera veckor bara sprungit förbi sedan sist jag uppdaterade denna sida.
Har inte haft varken ork el tid att skriva då mycket händer och har hänt den senaste tiden.

Vi har hunnit med en otroligt mysig vecka hemma till fjälls m. familj och vänner.
Tyvärr hann vi inte träffa alla, och inte så mkt som vi ville. Men vi hann med de flesta, och jag känner mig otroligt nöjd över vår vistelse.
Vi hade en riktigt mysig julafton hos lillasyster m. familj. 
Där samlades både hennes sida av familjen och hans. Det var ett helt nytt sätt att fira för vår del då vi annars brukar fira varannat år med varandras nära och kära.
Men denna var otroligt givande och gemytlig. :)
Barnen tycktes vara toknöjd över sina julklappar, och många av dem (faktiskt de allra flesta) används fortfarande flitigt. :)

Vid hemkomsten från de jämtländska fjällen var det ju tänkt att vi skulle tömma det gamla huset och städa ur oss där en gång för alla.
Men då bonusbarnen anlände, gjorde så även magsjukan.
Så här hemma har vi (alla barnen) legat magsjuk fram tom. nu.
Idag är faktiskt allra första vardagen efter alla röddagar. 
Känns konstigt, men ändå skönt att återgå till vardagsrutinerna, samtidigt som vi har haft 2 jätte härliga veckor då vi fått vara lediga tillsammans hela familjen. :)
Men tror dock att barnen var nöjd över att få tillbringa en stund på dagis/skola idag för att leka av sig med fröknar och kompisar. :)

Fick till att städa ur huset igår, så nu ska här lånas släp och köra ett lass på tippen och sen är bara förrådet kvar.
Ska bli så skönt när man en gång för alla får göra ett avslut på det här.
Slippa tänka på allt man ska hinna med och klara av innan man kan känna sig klar och ta itu med lite små pyssel i nya hemmet.
Hinner ju inte riktigt med allt och alla när det är mest 100% dagarna i ända.

I morgon inväntas även domen av min läkare.
Blir en uppdatering för att se hur och vad jag kommer göra efter 31 Januari då mitt nuvarande sjukintyg går ut.
Känns konstigt på ngt vis.
Vet inte riktigt vart tiden tagit vägen, el om jag ens känner mig bättre?
Men nu kanske det är meningen att jag ska återgå till vardagen och klara av att hantera det alla andra fixar 24/7.
Lite orolig, och väldigt nervös över vad som komma ska.
Samtidigt som jag lägger allt i doktorns händer. Förlitar mig på att hon har kunskap och känsla för vad som kommer bli.
Så håll tummarna att det blir till det bästa. :)

Nu ska här återgås till allt som måste göras innan barnen ska hämtas idag...

Ha det gott mina vänner, så bjuder jag på en fin låt dagen till ära, som jag tillägnar min rara make K  ❤...
Lyssna och njut! :)


0 kommentarer: