Blogger Layouts

måndag 17 december 2012

12.12.17

Julen närmar sig med stormsteg...
Ja, julen närmar sig med stormsteg och det känns som att jag inte riktigt hunnit med alla förberedelser som borde gjorts här hemma innan vi slappnar av för att åka iväg, och fira med släkt och vänner i fjällen.
I och för sig så krävs det väl inte så mkt förberedande för att åka iväg, men nog vill man ju ändå göra jul här hemma ändå. :)

Fortfarande rätt mkt som hänger över mig som jag önskat jag hade hunnit innan vi styr kosan mot Jämtland.
Men allt detta är det bara att lägga på hyllan, då det inte kommer hinnas iaf.
Så nu slopar jag alla krav och måsten och gör sista rycket med julklappar och inhandlingar samt lite städ och plock här hemma ist.

Dagarna rullar på i en faslig fart, och jag hinner knappt med att kliva upp så är det kväll.
Har under de senaste dagarna har jag dragit på mig en himla dundrande tandvärk som resulterade i ett dyrt tandläkarbesök så här innan jul, för att avlägsna en trasig tand som spökade för fullt.
Nu hoppas jag bara att den värsta värken släpper och att såret hinner läka så pass mkt att man kan avnjuta all god julmat där hemma utan en ilande smärta...

I övrigt så händer inte allt för mkt, förutom alla vardagliga sysslor och pyssel med barn.
Dagarna går som på rutin och själva orken för att vara överdrivet energisk efter flytt och övrigt mående har inte funnits där.
Men förhoppningsvis hinner jag ladda batterierna till fjälls för att göra ett sista ryck innan nyår, och nya upptåg. :)

Sitter idag med mellersta "sessan" här hemma som haft feber i helgen.
Riktigt mysigt att få en liten stund tillsammans. Inte ofta de får hela ens fokus när de andra syskonen trilskas om uppmärksamhet samtidigt vanligtvis. :)

Men nu ska här återgås till VAB:andet och lite mer mys innan vi beger oss ned på byn för att hämta hem de andra trollungarna och även en väninna som kommer på kaffe. :)

Nu lääääängtar vi bara tills på Tor/Fre då vi beger oss norröver i landet för att njuta av ledighet och mys med släkten!!! ❤❤❤

Utsikten över Oviksfjällen i min gamla hemby: Mattmar


0 kommentarer: