Blogger Layouts

lördag 27 oktober 2012

12.10.27


Dagarna går... Hösten har snart dragit sitt sista andetag, och snart inväntas vinter med snö och kyla.
Vet inte riktigt vad jag känner om det, då det på något konstigt vis känns som jag missade sommaren detta år.
Kan det vara för att vi endast hade fåtalet "fina" dagar att avnjuta med värme under semestern?
De enda fördelen med mörker och kyla på intågande måste vara att det faktiskt är helt okej att mysa ned sig under en filt m. en kopp té/kaffe i handen, och kika på alla de underbara ljusen man kan tänt överallt.

Vi har idag gjort slag i saken och städat av gården med alla dessa cyklar, leksaker, utemöbler och annat smått och gott som måste "in" innan årets snö faller som ett vitt täcke över dem.
Känns skönt att ha det undanstökat, då det innan det blev gjort kändes lite gruvsamt...
Men nu är det gjort, och med det drar vi en lättnadens suck! :)

Går i flyttankar, och det ser ut som att vi inom en snar framtid kommer att bli "Flästabor"..
Känns både på gott och ont då jag nu trivs i det hus vi bor i, samtidigt som läget här är heltokigt för en barnfamilj som oss (Mellan järnväg och bilväg).
Så detta hus vore ypperligt pga läget... Men istället får vi då en del att göra på nya stället då det inte riktigt är rumsanpassat för oss med 5 barn om man säger så.
Men men den händige karl jag har, hoppas jag på underverk! :D
Tungsamt att veta att vi har en låååång flytt framför oss med allt packande, släpande och lyftande framför oss så här lagom till jul.... Men förhoppningsvis blir det till det bästa framöver...
Håll tummarna för att allt går enligt planerna mina vänner! :)

Nu ska vi ta och inta lite pizza till lördagsmat här hemma, och sen får det nog bli en lugn hemmakväll med man och barn.

Fortsatt trevlig helg på er vänner och bekanta! :)


0 kommentarer: