Blogger Layouts

söndag 21 oktober 2012

12.10.21

Tv. Filmjölkslimpa

Åter igen var det ett tag sedan sist jag skrev.
Det pga många olika omständigheter, mest av motivationsbrist.

Har sedan sist införskaffat mig en bakmaskin, som jag så länge velat ha.
För mig har det varit onödiga pengar på en maskin jag alltid klarat mig utan, men har alltid haft funderingar på att ändå införskaffa mig en lite billigare om tillfälle gavs.
Vilket det gjorde nu, då ngn finurlig människa öppnat en "Tigg & Skänk" sida på Facebook, och på denna sida hade jag turen att hitta denna underbara maskin! 

Är ju toppen att kunna göra sig av med helt onödiga saker el saker man har av överflöd här hemma. 
Samtidigt som man ibland kan göra riktiga fynd, och hitta sånt man så länge velat ha. :)

Så kvällen till ära har jag faktiskt bakat en vad jag hoppas kommer att bli kanongod filmjölkslimpa! :)
Denna blev nyss klar, och till en kopp te får den avsluta vad har varit en rätt lugn och händelselös helg för mig och familjen.

Inte många knop gjorda, men kan väl vara skönt det också ibland när lusten till påhitt tryter.

Jag har en konstig känsla i kroppen, då jag är så otroligt trött och orkeslös men otroligt rastlös.
Så en stillasittande tvådagars ledighet med man och familj har inneburit rätt mkt vila, men nerverna ligger utanpå och rastlösheten har varit väldigt tydlig till mitt humör.
Hur kan det vara så? Att man är så väldigt rastlös, samtidigt som man egentligen inte orkar lyfta ett finger?! Är inte det lite dubbelmoral?

Annars rullar livet på i vågor...
Ena dagen ner, för att andra dagen gå upp och kännas nästan så bra som det ska kännas i kropp och knopp.

Vilan efter "fjällenhelgen" var väl behövlig, men snabbt övergående. Efter några dagar här hemma, kändes det som man var tillbaka på banan igen.
Men regelbundna vilor kanske får kroppen att varva ned, och alla måsten och känslor kanske känns lite lättare att ta itu med ändå...

Har tagit mig i kragen och tagit upp terapin igen, så nu hoppas jag min rara lilla terapeut kommer med lite fler tider åt mig så jag får komma tillbaka på banan igen.
Sjukskrivningen räcker i ca 1 månad till, och sen vet jag varken ut el in. 
Är väl bara att invänta domen vid nästa läkarbesök och se vad tiden visar....

Men nu ska jag då sätta tänderna i en liten nattmacka och sen "Hopp i säng" för min del! :)
Nu har ni iaf fått ett litet livstecken ifrån mig, så på återseende mina vänner! :)

0 kommentarer: