Blogger Layouts

tisdag 9 oktober 2012

12.10.09

Ett höstigt Jämtland (Krok,Kall) 

Hemkommen från en otroligt givande och mer än välbehövlig weekend i de Jämtländska hemtrakterna.
Kändes oerhört tungt under fredagsmorgonen vid lämning av barn och man, att själv sätta sig på tåget och lämna dem helt ensam under flera dygn.
Men nog tror jag att denna resa gjorde oss alla gott på på flera olika sätt och vis.
Nästa gång kommer jag absolut inte låta det dröja 6 år till, för "semester"...

Barnen var nöjd med mamma hemma igen, och så även pappan (tror jag). :P
Så efter middag och kvällsmys blev det lite kvalitetstid med farföräldrarna som åkt med ned för leverans av diverse bra husgeråd etc. som det rensat ur där hemma pga ev. framtida flytt.
Fick även med mig hemmagjord saft och massor av lingon för syltkok! :)
Underbart! Vad vore man utan den raraste "Gammon & Goffan" i världen!? :)

Fick lite morgonmys med dem i morse, jag och barnen.
Men strax före lunchtid tog de bilen och styrde kosan tillbaka till fjälls..
Har varit såååå skönt att få ta det lugnt och bara göra som jag vill när jag vill utan att behöva känna ansvar el krav för/av ngn annan. :)

Tack alla nära och kära där "hemma" för all kvalitetstid och batteriladdning denna helg! ❤

I morgon väntas läkarbesök för lilleman på Barnmottagningen i Bollnäs redan kl 08.00.
Så då blir det till att försöka få med alla tre ungarna för lite blodprovstagning på Prinsen innan vi släpar våra trötta kosor mot dagis.
Hoppas så på bra resultat.
Då vår lille kämpe känns som han är kroniskt slemmig/rosslig i bröstet och det inte längre hjälper med astmamedicinerna har jag nu krävt att de måste gå vidare för att utesluta andra sjukdomar/åkommor.
Så tack och lov för förstående läkare, börjar vi nu med diverse blodprover för att sen invänta remiss till Uppsala för "svettest"... Det för att utesluta allvarligare sjukdomar så som Cystisk Fibros etc...
Håll tummar och tår för att det är ngt snabbt övergående och inget av ovanstående! 

Vill även passa på att önska ALLA delaktiga Mattmarbor ett STOR LYCKA TILL inför utdelning av 50 miljoner via Postkodslotteriet! :) 
Hoppas ni alla får er beskärda del! :)
Håller tummar och tår för er familjemedlemmar/släktingar som är med! ❤

I övrigt rullar det väl på som vanligt för mig/oss..
Har äntligen fått en tid till läkaren med magen i början på November...
Ska verkligen kräva svar på mina frågor denna ggn, och även en magnetröntgen el OP då ngt inte står riktigt till... :/
Vägrar de tabletter jag fått, då en stor anledningen till den genomförda operationen i December var just för att slippa framtida morfinpreparat...
Så nu är jag laddad och taggad för vad jag hoppas kommer bli ett bra läkarbesök...

Mycket kämpande och "krämpande"... Men efter lite "freetime" känns saker och ting lite lättare att slå ifrån på ngt vis.
Hoppas att ledigheten som varit nu, gör att jag kommer klara allt lite lättare under ett bra tag framöver!

Åte igen, tack älskling för att du lät mig åka på lite semester, och tack alla ni goa rara där "hemma" som fögyllde min helg! :) Det var inte sista ggn hoppas jag! :)

Kramar och kärlek till alla er rara, underbara människor som förgyller mina dagar! ❤

Bjuder på en underbarlåt av Daughter (som jag nämnt i tidigare inlägg)....
Lyssna och njut, och ha en underbar Tisdagskväll! :)







0 kommentarer: