Blogger Layouts

tisdag 2 oktober 2012

12.10.02

Det händer mycket runtomkring, så tyvärr har detta drabbat och kommer förmodligen fortsätta sätta sina spår i mitt oengagemang 
här inne på bloggen.

Jag är nog vad man kan kalla en periodare.
Åtminstone vad kommer till bloggskrivandet. :P
Ibland faller andan på, och då blir det en himla massa plitandes av diverse smått och gott.
Men just nu finns varken orken el lusten... 
Men kanske faller den på så småningom.

Vet just för stunden inte riktigt vad jag ska skriva om då livet i sig känns rätt vardagligt och lätt tråkigt att skriva om då jag förmodar att ingen av er är särskilt intresserad utav mina hushållsysslor som blir nu när jag är sjukskriven.

Och det jag inte vill skriva om här, får ju ändå ni som står mig nära höra av mig personligen iaf. :)

Tyvärr är det mkt negativt och tråkigt som florerar runtom just för stunden, och jag har allt som oftast ingen lust att dela med mig av all som är här till allas beskådning.
Men håll till godo, tids nog kommer det positivitet även från mitt håll. :P

EN glädjande sak om inte fler kan jag åtminstone slänga ur mig nu så här, och det är att vi fått en underbar och rar liten hundvalp till familjen vid namn Shiva. :)
Hon är så bedårande söt... Ja, söt som en liten sockerbit! :)
Trots sina ynka 8 veckors ålder är hon en relativt lugn och jordnära liten vovve. :) Nog nafsas det och pinkas inne, men det är väl sånt som hör till "bebistiden"? :P
Hoppas på att få ordning på busfasonerna inom kort och sen är det väl tänkt att denna lilla juvel ska spendera dagarna här hos oss, till barnens glädje! :)

❤ Shiva 


Har även hunnit med lite besök av både pappa m. familj (övernattning för min 6 årige lillebror) samt "stora lillebror" Kevin m. vän helgen som var.. Så nu har jag stillat liiiite av min hemlängtan.. :P
Om sisådär 1-2 veckor kommer även mina kära, rara farföräldrar och gör oss sällskap. Gissa om både jag och barnen längtar?! :)

Det görs även framsteg i familjen av det mänskliga slaget då vår mellantjej här hemma helt plötsligt bestämt sig för att börja med trosor ist för blöja om dagarna här hemma! :)
Tänka sig vad stor hon börjar bli! ❤

Även äldsta dottern har blivit stor då hon tappat sin första tand!
Första besöket av tandfen resulterade i hela 15:- att lägga i plånboken. Ni ska tro hon var stolt på morgonen när hon insåg att hon blivit och jag citerar: "RIK"!! :D
Jisses vad glad hon kommer bli när hon inser att "jämtlandsfeén" också kommer med besök när farmor och farfar infinner sig! Haha! :)

Kan inte förstå att barnen bara springer iväg och blir så stor och duktiga!
Själv känns det som det var igår jag gick med magen i vädret för allra första ggn, och hade lååångt kvar till förlossning. :)
Nu sitter jag här med några rynkor fler och några gråa hårstrån mer än jag hade för 6 år sedan.. Men vad gör det om 100 år?! :)
Jag kommer ju ha tre helt underbara småtroll vid min sida för resten av mitt liv! ❤



Med det mina vänner vill jag avsluta mitt rekordlånga inlägg (för att ha bloggtorka) med en underbar låt som faller mig i smak just nu, med Stiftelsen! :)


0 kommentarer: