Blogger Layouts

onsdag 1 augusti 2012

12.08.01

❤ Två överlyckliga tjejer på Furuvik ❤

Lillasyster m. familj överraskade med att infinna sig under Torsdagen förra veckan för en liten mellanlandning på väg hem från semester i Sthlm. :)
Så vi mötte upp dem på Furuvik och tog oss en heldag med allt vad kommer till djurskådning, karusellåkning och lotteridragningar. :)
Det var tre helt slutkörda barn i bilen på vägen hem, och gissa om de var nöjda med att få med sig denna enorma chokladkaka hem?! :D
Denna dag kunde inte ha blivit bättre, och jag längtar redan till nästa sommar när vi styr kosan mot Furuviksparken igen! :)

Jessie, Petter och Ebba stannade tills på lördagen och vi hann därför även en sväng på Galvenbadet med barnen.
Där ska ni tro att ungarna hade det skojigt med allt vatten att busa runt tillsammans i. :)
Solen sken, vi hade gott fika med och självklart underbart sällskap.
Vad mer kan man begära?! :D



                                                                               
Glada, nöjda & busande barn på Galvenbadet

Vi fick även glädjen av besök från raraste lillebror med ny flickvän, Emilia. :)
Det var mkt trevligt, och vi hann med mkt skoj på de dagar de befann sig här i lilla Arbrå.
Bland annat infann vi oss på vad blev min första gång att se farbror Martin spela med sitt band, och det på Persmässan i Edsbyn. :)
Lite kul att komma ut med mannen i mitt liv, då detta var första ggn på 5 år som vi fick barnvakt en kväll för att göra ngt roligt tillsammans.
Otroligt mysigt och gemytligt, och jag hoppas det blir fler ggr framöver. :)

Med andra ord så har jag haft en väldigt intensiv men underbar tredje vecka på vår gemensamma semester här hemma.
Nu återstår 2 veckor av ledighet kvar, och sen återgår även vår familj tillbaka till vardagen.
Den enda skillnaden nu blir att jag för ett tag framöver kommer vara sjukskriven pga omständigheter och inte arbetssökande.

I övrigt rullar livet på med en himla fart här hemma, och mkt händer runtomkring.
Känns som jag börjat fått rätt trådar att börja dra i. Kan det vara så att det faktiskt kanske börjat gå åt rätt håll tack vare den hjälp jag/vi fått till förfogande?
Det är bara att hoppas, och hålla tummarna för att det faktiskt är vår tur att få en livsomvandlade förbättring och att det fortsätter åt det hållet ett bra tag framöver.
För nog tycker jag att vi gjort tillräckligt mkt för både oss själv och andra för att ha anledning att tycka att det nu är vår tur att bli omhändertagna och aningens bortskämda. ;)

Nu ska jag då återgå till de två minsta småtrollen här i huset som ordagrant klättrar på väggarna här hemma. 
Kanske kommer vi på ngn givande aktivitet åt dem under dagen. :)

Ha en fortsatt bra dag mina vänner, vart än ni befinner er. 
Kram! ❤

0 kommentarer: