Blogger Layouts

torsdag 2 augusti 2012

12.08.02

Långpannebullar

Ja, denna bild talar för vad jag åstadkommit idag.
Har en rätt tung dag med många blandade känslor i kroppen tack vare ökning av dos på medicinen.
Så för att inte sätta mig ned och grubbla för mkt tillät jag mig själv att baka denna långpannebulle som lite terapi för själen.
Har aldrig provat denna variant av vetebröd tidigare, så detta ska bli spännande att smaka på.
Finns där ngn som vill ha detta enkla och vad jag tror är otroligt goda bullar så hör av er! :)

Känslorna svajar upp och ned, och jag försöker ta dagarna som de kommer, både till det kroppsliga och knoppsliga... Haha, om det nu heter så. :P
Var till doktorn häromdagen, och är nu sjukskriven till att börja med 1 månad iaf. 
Får se bara vad försäkringskassan säger om det. Är ju liksom inte klart bara för att doktorn bestämt att han tycker jag borde vara hemma. 
I slutändan kanske man sitter här som en dummer utan pengar iaf. :/
Det är väl det som tynger en rätt mkt innan det liksom är bestämt vad som kommer ske. 

Har även skrivit en egen remiss till kvinnokliniken/gyn i Gävle där jag kräver att få en ordentlig utredning ex. MR röntgen el laparoskopi (titthålsoperation) för att utesluta så att där verkligen inte finns ngt främmande i min mage tex. sammanväxning el endohärd igen.
Har nu fått besked att de tagit emot min begäran och att den ligger i väntan på att bli bedömd av läkare på plats.
Håller alla mina tummar för att jag får detta beviljat då jag ser smärtkliniken som en sista utväg då de endast hjälper en med smärtstillande som sagt. Och vid det läget känns det lite som att läkare/sköterskor släppt en och "dumpat" av en på sista anstalten... Då kommer jag för alltid behöva gå på mediciner, vilket jag ABSOLUT inte vill... För hade jag viljat det hade jag ju inte valt att gå igenom den operation jag beslutade mig för här i vintras.
Så nu hoppas jag att de tar mig på allvar, så kanske kanske det blir ngn ändring i deras sätt att handskas med oss endopatienter. 
Så otroligt bra att de faktiskt beslutat att man nu kan skriva egna remisser dit man verkligen behöver. 
På så vis blir allt (vad jag hoppas iaf) så mkt enklare att få den vård man behöver. :)

Ikväll blir det även en tur till Bollnäs för att hämta upp lilla mamma på tågstationen.
Ska bli spännande att se barnens reaktion då de inte vet att "momma" kommer och hälsar på ännu.
Tänkte att det kunde vara lite spännande att istället låta det bli lite av en överraskning, då dagen varit rätt händelselös i övrigt. 
Så nu ska här förberedas lite middag och sen plockas och fixas här hemma innan vi slänger oss i bilen och inväntar tåget ifrån Östersund. :)

Men tills nästa gång jag skriver, ha det gott allihopa! :)

0 kommentarer: