Blogger Layouts

tisdag 21 augusti 2012

Sensommarkväll i Söderhamn

Sitter här med en stoooor kopp te i lugnet med laptopen i knät och inser att sommaren snart är förbi.
Sensommaren har kommit med en hejdundrans fart och innan vi vet ordet av har alla löven rasat av träden.
På ett vis känns det skönt att man snart kan få klä på sig lite varmare och mysigare kläder, slå sig ned i soffan under en varm och gosig filt m. den största och godaste koppen med varmt thé som nedvarning på kvällarna. :) Inte att förglömma de tända ljusen man får ha överallt. :)
Samtidigt är jag en människa som inte alls vill ha mörkt så länge. Det får gärna vara vinter och lite snö med måttlig kyla fram tom. nyår... Sen är det nog. :) När högtiderna passerat vill jag återgå till sommaren.

Tänk om man fick ta sitt pick och pack och bosätta sig utomlands en del av denna kalla och mörka tid.
Vad mkt bättre man skulle må då.. Iaf jag! :)
Trots att jag är född och uppväxt i Jämtlandsfjällen så föredrar jag sommaren före den vitare årstiden konstigt nog...

Denna dag har inneburit lite ändring vad komme till mkt. 
Både för mig och mannen... Båda incidenterna fick mig att släppa kotrollbehovet och ist lugna ned mig för att hoppas på att det går som vi hoppas nu...
Tänka sig att det gick att lösa på sätt och vis ändå. :)
En stoooor sten har lättat från mitt bröst....

Var en sväng till Bollnäs på möte idag, och jisses vad jag hoppas på detta.
Tänk om det faktiskt finns ngn som tar en på allvar och som verkligen gör allt för att hjälpa ist för att (som jag känt tidigare).... 
Håller tummar och tår för att även detta kommer gå mot det bättre hållet och att saker och ting kommer ändras med rasande fart.

Inte mkt energi till övers om dagarna... Vart tar all ork vägen?
Har inte fått mkt gjort här hemma, men vem säger egentligen att de kraven existerar? 
Jag menar, saker och ting springer inte bort inom dessa väggar för att jag struntade i dem idag... Eller hur? 

Morgondagen innebär lämning av barn och sen hem för att försöka hitta motivationen till lite smågrejor jag måste ta itu med.
Får nog bli till att skriva en lista för att kunna bocka av när allt är klart. 
Annars kommer ngt att glömmas i vanlig ordning. Minnet är inte det bästa! :/
Ännu ett möte på eftermiddagen innan barnen ska hämtas, och det känns så skönt att vi fått denna möjligheten att ha dessa människor i våra liv. Det är så otroligt lättande att få lasta över saker och ting på andra för en gångs skull, istället för att behöva lösa allt själv vareviga sekund...
Ni ska inte tro att det är lätt att släppa "Fröken-Duktig", men jag gör så gott jag kan.. Än så länge tycker jag att jag klarat det relativt bra iaf. :)

Men nu blir det sängen, då jag fortfarande inte sovit en hel natt ännu.
Uppe på nätterna och fixar med sånt som kan ordnas med ex. tvätt och sånt bara för att "arbeta mig trött", för att sen trots detta kliva upp innan sex varje morgon. Är slut som människa pga den sömn jag missar, och hoppas på att den nya medicinen ska göra susen. :)

Nu går ögonen i kors av trötthet, så nu hoppar jag till sängs mina rara små läsare! :)



0 kommentarer: