Blogger Layouts

fredag 13 juli 2012

12.07.13

Känner mig upphängd och nedsläppt likt denna vovve! :P


Känner mig ordentligt sliten idag. Varför vet jag egentligen inte, med undantag från väldigt lite sömn de senaste nätterna.
Neah har börjat komma in till oss på nätterna (sedan ett bra tag tillbaka), och har sedan några veckor tillbaka bara inte lyckats kommit till ro när hon väl krupit ned. Istället vänder och vrider hon på sig, är uppi mig och ska kramas/pussas, prata lägga sig på andra sidan om mig, lägga sig skavfötters, kryper under täcket och busar etc... Detta gör att jag inte får allt för mkt sömn under natten... Vilket kan driva vem som helst till vansinne. 

Inte nog med det så har Tillie börjat vakna vid 4-5 på morgnarna och ska ha välling... Efter det är det bara att stuva henne till sängs och försöka få henne att somna om... NÄR/OM hon väl somnar så brukar då lillebror i huset passa in att vakna när jag väl fått henne att somna om.. Då är det bara att kliva upp och slå på kaffebryggaren det första man gör, för att åter igen klara av ännu en dag vid liv. :P
Detta är standard i huset, och näst intill en oskriven regel... HUR tusan kan de synka varandra så otroligt bra (dåligt) egentligen?!

Snacka om att jag ska ge igen den dagen de VÄGRAR kliva upp för att ex. gå till skolan etc! 
Då kommer skadeglädjen och alla upprepade tillfällen av vakennätter tillbaka 100 gånger om på dem! Haha! :P

Inte mkt som händer om dagarna, men är väl ändå skönt på sätt och vis.
Skönt att inte ha några måsten, men otroligt tråkigt då jag hellre hade spenderat dagarna med picknick korg och filt på stranden med kidsen än att sitta här och beklaga sig över det frukansvärt tråkiga väder vi har! :(
Självklart är också att de få gånger det spricker upp är när man väl ska till att börja utfodra barnen till kvällen och få dem i säng... 
Varför, säg mig...VARFÖR kan vi inte bara få några fina dagar tillsammans på stranden att njuta av?!
När tänker det bli sommar?! Jag har fått nog av detta regnväder nu! :S

Barnen är nu åter igen lagda ännu en kväll och dessutom i rätt rimlig tid för första gången sen vi fick ledigt. :) Detta "firar" tydligen jag och mannen med en kväll framför varsin dator. ;) 
Haha så romantiskt! :P 
Men kanske är vi inte det enda paret som har det så emellanåt?! :P

Men nu ska jag återgå till att surfa runt lite, för att sen förhoppningsvis även jag komma i säng i tid.
Lillemannen vår har ju ändå gått och dragit på sig en ordentlig feber, så förmodligen kommer det bli vaket med honom i natt iaf... 
Får se om det är mer tänder på väg, el om det är ngn annan bakterie som spökar... :S
Känns som han drar på sig varenda liten förkylning som kommer i hans väg.. Men kanske är det så med de här små förtidigt födda barnen?!
Men nu är det ju inte länge kvar så firar vi ju ännu en födelsedag för prinsen vår... Tänka sig att han blir 2 år om inte ens en månad!!! Herregud, kändes som det var bara ett liiiitet tag sedan vi låg i Falun och fasade för hans mående.. Men idag är han en mkt livlig och medveten grabb som tycks må väldigt bra! :) Glad är vi för det! :)

Godnatt alla rara! :) 

Bjuder på en fin liten låt så här på kvällskvisten... Den är lite trallvänlig tycker jag nog! :)




På återseende..... :D

0 kommentarer: