Blogger Layouts

måndag 9 juli 2012

12.07.09

Malin & Jag på väg på kalas! :)

Ja, då har då lilla jag efter ca 1 års uppehåll tagit mig utanför dörrarna här hemma för lite inflyttningsfest här på byn.
Då magen hållit sig relativt i chack under några dagar tyckte jag mig vara värd en liten utekväll tillsammans med några vänner, och gissa om jag hade roligt?! :)
Kom inte hem förrän långt in på natten, och ni ska tro att jag fick lida igår då barnen inte hade ngt överseende med att mamma varit ute och roat sig! Haha!
Vill passa på att tacka min rara lilla vän; Fredrika för inbjudan till kalaset. Det var så trevligt med glatt folk, bra trubadur och gott dricka! :) 

Annars har helgen rullat i lugnets tecken... Tyvärr har regnet infunnit sig med mannens semester, och det tackar vi för... INTE! :S
Lite smått hysteriskt har det kunnat bli om dagarna då vi har fem oaktiverade småtroll här hemma som inget annat vill än att ta sig ut och campa med tält, sovsäck, fiske, korvgrillning och allt som hör därtill.
Men som det låter ska de tydligen inte bli ngt uppehåll förrän tills på torsdag. 
Frågan är då bara huuuuur tusan man ska underhålla dem alla fram tills dess utan att de tar kål på varandra?! Haha! :)
Det blir väl till att pyssla, baka och göra annat smått och gott här hemma i hopp om lite solsken efter alla dessa regnskurar.

Har idag varit ned till Bns på möte via bemanningsföretaget jag fått som jobbcoach. 
Gick in med tron om att det kanske inte var så mkt att lära, men tjiii fick jag.. Det slutade med att jag nu åkt hem och gjort om heeeeela min CV. 
Det mina vänner är inte bara ska ni veta! :)
Tänk vad mkt som ändrat sig bara under de omgångar jag varit mammaledig, nu ska allt vara helt olikt det CV jag haft och uppdaterat sedan förr. 
Men nu ska det väl bli ordning på torpet, och förhoppningsvis kanske arbetsgivarna som jag skickar det till känner sig lite mer intresserad av vad jag kan åstadkomma. :)
Håll tummarna för att denna renovering av lite papper kan åstadkomma under, och ge mig det jobb jag vill ha! :)

Men nu är frun i huset så otroligt trött att det bara svider och värker i ögonen efter en låååång dag med många stressiga moment. ;) 
Så nu blir det "Face of", och lite plock innan läggdags! :)
I morgon inväntas besök vid 10, och sen får vi se vad som händer efter det. :)

God kväll alla goa och glada! :)

0 kommentarer: