Blogger Layouts

tisdag 12 juni 2012

12.06.12



Anlände till Träkyrkan i Bollnäs med noll koll egentligen på vad som komma skulle under dagens möte via AF.
Det jag visste var att ngn slags information ang. jobbcoacher skulle ges.
Väl där kommer jag in i en lokal full i människor som "slogs" om att värva oss arbetslösa just till deras
företag för att sedan guida och vägleda oss rätt inför ev. kommande jobb.
Till en början kände jag nog att detta mest kändes onödigt och mest bara tidskrävande att behöva åka på.
Men när jag väl kommit därifrån hade den tanken ändrats till ngt positivt och känslan av lättnad då jag faktiskt kan utnyttja denna lilla stund till att få hjälp med ev. förbättringar av mitt CV, utnyttja deras kontakter och nätverk för att förhoppningsvis lyckas hitta mig ett jobb som passar mig och min livssituation i dagsläget.
Så nu hoppas jag efter mitt val av coach att detta blir det positiva och att jag snart slipper sitta här och söka jobb dag ut och dag in, och ist göra ngn nytta och tjäna mig lite pengar ist. :)
Håll alla era tummar för mig vettja! 






Om inte allt för många timmar/dagar inväntas här även ett mkt efterlängtat besök av min underbara lillasyster och min underbara lilla systerdotter som ska spendera några dagar tillsammans med mig och familjen här i lilla Arbrå.
Var egentligen meningen att de skulle infinna sig redan i morgon mitt på dagen ngn gång, men då det strulat med deras bil får vi nu se när de tar sig iväg. 
Läääängtar!!! 

Ebba och Lillasyster 

Ska försöka ta mig iväg för provtagningen i morgon som jag skjutit på i flera veckor nu.Bara hoppas på att man hinner då de lagt tiderna så himla tokigt.Kan vara skönt att ha det överstökat iaf. :) Så får vi se vad för spännande de nu kan hitta där... 


Men nu blir här till att avsluta för idag, då det lite smått börjar kännas som att ögonen är fyllda av grus och jag tycks höra sängen viska efter mig! :)Avslutar med en sådan underbar låt kvällen till ära, och hoppas att morgondagen bringar lite energi och värme till oss alla! :)






0 kommentarer: