Blogger Layouts

måndag 2 april 2012

12.04.02


Tanken på att hålla bloggen vid liv har avtagit lite för var dag som gått sedan jag skrev sist.
Men så faller lusten in att skriva lite, så här sitter jag nu...

Allt snurrar på i en himlans takt här hemma, veckan börjar och slutar med ett, och det är knappt man hinner med i svängarna. Det både på gott och ont.

Barnen går på sina dagis/skolor och jag sitter här hemma och försöker komma "upp" mig samt letar jobb för fullt.

Tyvärr finns det inte allt för många som jag är kvalificerad att söka, men gör det bästa av situationen.
Jobbet på resursen i Bns fungerade inte, så nu är jag åter igen på ruta ett.
Men vad gör det om hundra år?! Fungerar det inte är det inte så mkt att göra åt saken.
För nog sätter jag mina barn i första hand, och det kommer så alltid att förbli.
På så vis är det ju bra att jag ändå lärt mig att säga ifrån och ta tjuren vid hornen på en gång för att inte sätta mig själv i en sits jag sedan inte klarar av att ta mig ur.

Sitter nu här med en fruktansvärd tandvärk och har tagit mig i kragen och bokat en tid hos farbror tandläkaren.
Det mina vänner är ett stoooooort framsteg hos Fru Nyman då hon har en otrolig tandläkarskräck!
Borde gått dit för länge sedan, men med den oro ett besök på folktandvården innebär har jag dragit mig tills nu. Men då inga värktabletter får det att gå över och det kommer tillbaka hela tiden är det nu outhärdligt med dessa vakennätter. :(

I övrigt så har vi en sjuk lilleman här hemma som ligger i 40 graders feber.
Hoppas bara det inte är öronen som börjat spöka igen, och speciellt inte nu när vi bokat in en efterlängtad hemresa till påsk.
Håller alla tummar och tår för att lillskrutten hinner piggna på sig, och att vi får en härlig påskhelg tillsammans med mina nära och kära. Längtar och känner näst intill en känsla av pirr i magen inför hemresan... Ska bli såååå skönt att få komma hem! :)

Annars så har vi haft lekparksbus denna helg och även hunnit med ett dop.
Kina & Bengtssons lilla Ellie döptes i Bns kyrka och det var himla mysigt och trevligt.
Gott fika, trevligt folk och gemytligt. :)
Tack för att vi fick komma! :)

Söta lilla Ellie m. familj och gudmor
Bns kyrka 1/4-12


Men nu ska jag ge mig för denna ggn och ta tag i lite barn som ska läggas för natten och kika till
vår febriga lilla son.

Godnatt och ha en fortsatt trevlig måndagskväll alla ni som orkat läsa! :)

0 kommentarer: