Blogger Layouts

tisdag 13 mars 2012

12.03.13

Skulle kunnat vara jag.
Behöver ngn som "skruvar upp mig".

Känner mig rätt trött och sliten en tisdag som denna.
Hade igår min första dags introduktion på Hemtjänsten här i Arbrå, och det var allt annat än lugnt måste jag säga. 
Rätt snurrigt, mkt nytt att lära och ta in, många vikarier, vilket kanske inte resulterade i den mest ultimata introduktionen. 
Men på ngt vis är det väl meningen att jag ska ha lärt mig en hel del av min gårdag då jag bara har en introdag kvar, och sen ska jag ju kunna allt de vill att jag ska göra. 
Vi får väl se vart detta slutar.
Känns inte riktigt helt som det ska att jobba åt resursen, då jag inte kan lösa ngt under kvällstid.
Men Krille i Falun (ev) kommer jag ju inte kunna jobba kvällar, vilket de inte tyckte så bra om på kontoret och begärde att jag skulle lösa detta.
Men hur gör man det med mannen i huset bortajobbandes, ingen släkt i närheten och heller ingen annan man kan be om hjälp med barnen de ggr jag måste ta kvällspass...
Ska jag då lämna barnen själv hemma eller ta med dem på jobbet kanske?! Ibland blir jag trött på sådana som absolut inte kan sätta sig in i en annans situation och kanske tom. ha lite överseende med vissa saker. Humanitet, vad är det?! Jag menar denna tycks ju inte existera i denna fråga, och då jobbar vi ändå inom vården allihopa... :S Illa illa....

I övrigt har det inte blivit allt för mkt sömn i detta hus, då jag igår endast fick sova i ca 1 1/2 h totalt på hela natten.. Försov mig, men lyckades få upp barn och komma iväg så pass att jag på minuten hann in på jobbet i tid. :P
Satt sedan igår fram emot kl 23 och jobbade på ett annat jobb jag fått, då jag ska översätta en hel produktkatalog från svenska till engelska för att sen tvärslockna innan jag ens hann lägga huvudet på kudden.. Diaz har haft ännu en gnällnatt i natt och därför har jag väl inte lyckats sova så bra inatt heller..
Men nu måste här iaf sättas igång med översättningar och sedan bär det av till Bns för lite möte på arbetsförmedlingen med min handläggare för första ggn. 
Hoppas på ett bra möte, och lite mer förståelse där... För vad tusan gör man annars?! :P

Känner mig rätt slutkörd för stunden, och skulle behöva en droppe extra energi...
Ngn vänlig själ där ute som känner sig manad att dela med sig av sitt överskott?! 
Vore ytterst tacksam för detta. :D
Antar att det inte finns så många givmilda med tanke på mitt krav, så därför får det bli ÄNNU en kopp kaffe för att orka med dagen och alla bestyr. :P

Ha en fortsatt bra dag i solsken och storm mina vänner! :)
På återseende! :P


0 kommentarer: