Blogger Layouts

lördag 3 mars 2012

12.03.03



Underbart vårväder idag!
Solen skiner, och jag hör fåglarna kvittrar här utanför.
Sådana här dagar känner jag mig uppåt och hoppfull inför framtiden.

Vaknade rätt tidigt i morse, men rätt utvilad ändå då lilleman inte vaknat på tidiga morgonkvisten för sin välling, utan lät mamma sova ostört. :) Sådant gillar vi!
Frukosten är avklarad, och nu ska här bara packas i ordning för att skicka äldsta flickan J på dans i Bns.
Äldsta pojken vår ligger i feber, och hostar...
Så trots ypperligt väder att bege sig ut i skogarna och grilla lite korv blir vi nog bara på hemmaplan denna helg för att bota sjukling. :( Men vad gör det om hundra år?!

Vi får väl släppa ut resten av den friska barnaskaran på gården i hopp om lite aktivering och lek där ute. :) Kanske skulle man tom. kunna använda eldkorgen till lite korvgrillning?
Har vi aldrig provat, men det borde ju ändå fungera tycker man?! :)

Nu inväntar vi Neahs kompis, Anais som ska tillbringa dagen här.
Gissa om Neah läääängtar?! Hon har tjatat om att ringa hit henne ända sedan kl 7 i morse! :P
Så nu blir det nog bus och lek till tusen här! :)

Ne, nu ska jag släppa tangentbordet för en stund, och umgås med familjen.
Jaga ut lite barn i finvädret och själv får jag väl ställa mig framför spisen för att förbereda lite lunch innan danslektioner och lek så vi alla orkar med dagen! :)

Här kommer vad jag tycker är en heeeelt underbar låt som gör mig glad och sprallig.
Får mig att tänka på sommaren! :) Ge mig sommar och sol och massa bad nu! :D

1 kommentarer:

♡ Madeleine ♡ sa...

Hej Min vän,

att du orkar med allt du gör för både dig och din familj, beundrar dig och din styrka där !!

Hoppas dom mår bättre nu och att ni kryat på er allihopa, snart är sommaren här igen och det gillar vi

stor kram från din vän Madde Säljö