Blogger Layouts

torsdag 1 mars 2012

12.03.01

Diaz Astmamediciner


Vi har ju under en tid provat oss fram med olika varianter och doser av astmamedicin åt vår lille prins här hemma i tron och i hopp om att hans ständigt rosslande och hostande (framförallt om nätterna) ska avta.
Nu, efter att ha börjat med en tredje medicin tycker både jag, Krille och barnläkaren att han tycks ha blivit lite bättre. Därför har vi nu valt att utesluta inhalationsmedicinerna och bara fortsätta med den tredje och sista Singulair i pulveform. Så nu är vi nere på en medicin igen!
Känns underbart, och det är bara att hålla tummarna för att det nu ska fortsätta att hålla sig bra. Att vår lilleman får bli bra!
En lungröntgen kommer att bokas bara för att utesluta några konstigheter då han ändå är prematur. Även det känns bra, då man slipper oroa sig för andra komplikationer i framtiden.
Ännu en bra nyhet vad kommer till vår charmör här hemma är att öronläkaren tyckte hans öron såg så pass bra ut att vi ska avvakta med operation ett tag och se om det fortsätter hålla sig så fint som det gör nu. :)
Tänk vilka framsteg på bara några veckor/månader. :) 
Såååå otroligt skönt att slippa ännu en sjukhusvända!

Jag själv då, hade ju en otrolig svacka för ngn dag sedan när jag uppdaterade sist.
Känner att det är olika från dag till dag, och idag måste jag nog säga att jag har en liiite bättre dag ändå. 

Var på möte nere i Bns i tisdags på Resursen och ska nu börja jobba åt dem i den mån jag kan. 
Kommer ju kanske bli lite klurigt att få det att gå ihop om nu mannen här hemma blir utskickad på bortajobb om veckorna. Detta kommer ju innebära att jag endast kommer kunna jobba dagtid, vilket kanske inte är det de vill när de anställer ngn så här. 
Men detta har jag ju förklarat, så de är fullt medvetna om hur läget ligger till här hemma.
Bara hålla tummarna för att jag får till att jobba lite nu, och att jag hittar mig ngt annat under tiden då jag inte tror att detta "flaxande" hit och dit inom resursen är ngt som är hållbart i det stora hela med tre barn och en bortajobbande man. Eller vad tror ni?
Men det blir ju det det blir. :)

Fortsätter att söka jobb och gör det jag kan här hemma för att få dagarna att gå.
Har ju sökt närmare 20 jobb sedan jag blev arbetslös och än så länge har jag bara fått ett avslag och ett "kanske"... Urtråkigt och frustrerande att bara sitta här hemma och väääänta. 
Men skam den som ger sig... Jag fortsätter söka så hoppas jag att ngn nappar inom kort! :)

Nu ska här förberedas inför nattning av alla småtrollen.
Sen blir det en stooooor latte här framför dumburken och sen kanske även en film framför nästa dumburk! :p

Avslutar med en liten musikvideo kvällen till ära. :)
Otroligt skön låt! :) Lyssna och njut gott folk, denna bara gör mig så glad!



0 kommentarer: