Blogger Layouts

fredag 17 februari 2012

12.02.17

Det går några dagar mellan uppdateringarna här hemma nu.
Har lite av en "downperiod" just för stunden, och jag vet inte om det är pga att jag försöker trappa ned på medicinen.
Mkt negativt som infunnit sig i våra liv, men som jag hoppas snart vänder och blir till det bättre igen.
Är glad sådana här stunder att jag har den underbara familj och omgivning som jag har. 

De dagar när det är så här jobbigt får jag extra mkt hemlängtan.
Så otroligt tråkigt att jag inte för stunden tar mig uppöver på ngt vis, och önskar att alla bara kunde komma hit!
Det känns på ngt sätt som om jag inte varit hemöver på år och dar, och som sagt tror att mkt hänger på mitt mående.

Fick idag även avboka fjärde operationstiden för Diaz sedan November, och även det är en sak som tär på en. Varför kan han inte bara få bli kvitt den här förkylningen, slemmet och de rossliga luftvägarna så att de en gång för alla får göra de ingrepp som krävs för att han förhoppningsvis ska bli helt bra?
Känns så otroligt jobbigt att han alltid är för sjuk för att sövas, men för pigg för att vara riktigt sjuk.
Men den 28e Feb har vi iaf fått tid till barnmottagningen här i Bns för att diskutera lite kring om han har astma (som vi nu behandlar med tre olika mediciner) och hur medicinerna egentligen gör ngn skillnad el inte.

I övrigt så är väl allt som det brukar vara i det "Nyhemska" hemmet. :)
Vi har en kille som fyller 9 år på tisdag (Léon), så det ska firas med lite tårta i morgon hade vi tänkt. :)

Men nu ska jag ta och återgå till livet vid sidan av datorskärmen och kanske försöka mig på en film med mannen, UTAN att somna.
Trött som ett troll nu för tiden då barnen varit och är väldigt struliga om nätterna.

Usch, vilket tråkigt och negativt inlägg detta blev.
Men så kan det vara här i livet ibland... Det är ju inte jämt en dans på rosor minsann....

0 kommentarer: