Blogger Layouts

måndag 13 februari 2012

12.02.13



Hade en kanontrevlig helg med besök av lillasyster med familj.
Var så mysigt att bara få rå om lilla Ebba och systeryster för mig själv en stund.
Inte allt för ofta vi får tid bara för varandra, då man ska hinna med att träffa allihopa när man är upp till
Jämtlandsfjällen.
Så lite speciellt blir det ju när folk tar sig ned hit för att besöka oss ist. Mer tid, och mindre stress att hinna med alla en liten stund. :)

Det blev lite vin och massa fnissande under fredagskvällen framför lite TV efter barnen lagt sig. Länge sedan jag fick fnittra och skratta så med JessiePessie. :P
Under lördagen hade vi väl lite av ett pyjamasparty här hemma. :) Vilket i sig är väldans mysigt så där under helgerna enligt mitt tycke. :)
Syster, Petter och Ebba begav sig hemåt runt 12 snåret igen vilket var alldeles för tidigt.
Men självklart förstår jag att de var tvungna pga jobb och andra omständigheter. Är bara så glad att de faktiskt kom hit för en natt iaf. :)
Fick ju chansen till lite mys iaf! :)

Fick för mig att färga håret rött i lördags också. :P
Med tanke på att jag är väldigt mörk i grunden så blev det ju inte såååå rött som många kanske får en bild av. Utan endast med lite rött sken i solljus och så.. Men roligt att prova ngt nytt då jag aldrig förr varit röd vad jag kan komma ihåg. ;)

Annars så rullar dagarna bara på här hemma som vanligt.
Den ena dagen efter den andra svischar timmarna förbi! :)
Har föresten gått igenom en utgallring på ett jobb jag sökt... Klarade första omgången... Ännu en att vänta, bara hoppas på att de finner mig intressant och låter mig komma på intervju nu då! :)
Skulle ju vara en ypperlig chans att få prova ngt nytt, och nya möjligheter tycker jag om! :)
Så håll tummarna för att de håller mig kvar även under nästa genomgång av ansökningar!



Morgondagen innebär ju alla hjärtans dag.
Hur ska ni alla fira den? Tycker ni inte att det är lite överskattat att behöva handla en massa prylar och pinaler bara för att visa lite extra kärlek en dag om året?
Varför kan man bara inte visa varandra lite kärlek varje dag ist? :)
Själv har jag bara knåpat ihop ett scrappat kort till mitt livs kärlek, och äkta make som en liten uppskattning och påminnelse om hur mkt jag älskar honom! :) Sen har jag även lovat Neah att vi ska fira lite efter skola/dagis då de varit väldigt uppmärksamma på dagis att informera barnen om alla hjärtansdag. :P
Så i morgon ska här bakas en liten hjärtetårta att fira med barnen till kvällen! :)
Mer än så blir det nog inte här hemma.. Kanske en film och lite mys i soffan.. Men det har vi ju mest varje kväll, vilket är bättre än att överösa varandra med kärlek och uppskattning endast en dag om året... Eller vad tycker ni?! ;)

Med dessa ord tackar jag för mig, och gör därefter kväll! :)
För här hemma har vi varit vakna sedan 5 i morse, så nu börjar det kännas i kropp och knopp att John Blund jagar ihjäl sig för att få mig att inse att sömnen är på ingång. :P

Godnatt! :)

0 kommentarer: