Blogger Layouts

torsdag 9 februari 2012

12.02.09

Dagen har varit relativt lugn.
Mannen i huset blev utkallad på jobb till V-ås, så jag och barnen är hemmavid själv tom. i morgon.

Skjutsade barnen på dagis/skola, uträttade lite ärenden på byn och sen hem för att plocka lite.
Har äntligen lyckats få till att beställa hem Diaz nya medicin mot astman som vi nu ska prova.
Varit tvungen att avboka tre operationstider sedan November, och nu har vi då fått en ny, då vi ska infinna oss i Gävle den 20e.
Hoppas att denna medicin gör susen och att vi kan fullfölja ingreppet denna ggn.

Har ännu en gång fått behandla barnen för löss här hemma!
Är en sådan otroligt äcklig åkomma, och att då behöva behandla ännu en omgång för att ngn förälder säkerligen inte tittat i sitt barn hår gör mig aningens irriterad.
Att vi som faktiskt tittar, kammar och behandlar ska behöva drabbas gång på gång för att ngn annan lat/bekväm människa struntar fullständigt i saker och ting är så otroligt fel enligt mitt tycke.
Men nu är de borta åter igen, och hoppas att de så kommer förbli...




Efter att jag hämtat barnen på dagis/skola idag så bestämde sig Neah för att stanna ute och skotta av gården med sin nya rosa snöskyffel.
Stod och granskade henne genom köksfönstret när hon plogade och gjorde stora fina högar här ute på gården. Men så när hon bestämmer sig för att komma in så ropar hon åt mig där hon sitter på trappen ute i hallen:
"Mamma, du skulle sett mig!... Jag fastnade i den där grejen som man skottar snön med... Och så slog jag pungen jääääääätte hårt mamma.. Det gjorde jätte ont" (visar vart någonstans hon slog sig).
Tänk vad full i fan de kan vara de små liven! :) Hon gav sin mamma ett gott skratt idag iaf...
När jag sedan förklarade att hon inte hade ngn pung blev hon näst intill besviken och sen ngt generad.. Men det gick snabbt över. :P
Undrar jag vart hon har fått dessa utlägg ifrån, kan ju inte vara hennes snälla, oskyldiga mamma.. Så det måste vara pappan i huset som är boven i dramat! Haha! :)

I morgon kommer älsklingen hem ifrån jobb, och sen infinner sig även lillasyster med familj för en natts övernattning här i Arbrå! :)
Ska bli så mysigt att få ha lite systermys här hemma med ett glas vin och massor av skitsnack!

Nu ska jag då ta och ringa min maken för att önska honom en god natt, och sen blir det förhoppningsvis lite sömn för min del också.
Alla barnen är ju badade och lagda för länge sedan och det låter som att de alla äntligen somnat in...
Så då kan jag slappna av och sluta mina gröna jag också! :)

Avslutar med en fin sång att varva ned till en kväll som denna! :)

0 kommentarer: