Blogger Layouts

måndag 6 februari 2012

12.02.06

Neah 5 år

Vi har då hunnit gå in i årets andra månad, och här hemma har det firats 5 åring i snart en vecka som det känns. ;)
Neah har hunnit ätit tårta två ggr då vi firade henne lite smått på födelsedagen (tis förra veckan) och sedan infann sig alla vänner och bekanta på kalas i lördags.
Efter en hel dags fikande, presentöppnande och busande med alla kompisar var det en mkt nöjd prinsessa som somnade i lördagskväll.

Årets beställa tårta av dottern
Alla kalasbarn fikar
 Känns så ofattbart att hon redan hunnit bli så gammal. :)
Det är lustigt hur en annan liksom stannar till där allting en gång startade. För inte känner jag mig då 5 år äldre iaf.
Kanske är det så, att man på barnen sedan märker hur pass mkt äldre man faktiskt hunnit bli?
Mig gör det ingenting, då jag tycks vara den enda i min umgängeskrets som inte lider av ngn ålderskris oavsett hur många ljus som än placeras på min tårta.
Känner mig lugn och trygg i mig själv vad kommer till ålder, och anser att med åren kommer även visheten. :)

Har hunnit haft lillebror på besök i några dagar. Det var väldigt trevligt, då vi inte ses allt för ofta annars.
Barnen var toklyckliga över att morbror Kevin kom och sov på soffan här hemma. och var nästintill ledsna när de kom hem samma dag han åkt, och insåg att han faktiskt tagit tåget norröver igen.
Men men, nog ska vi snart kunna lura ner honom igen. :)

Hoppas på glädjande besked på torsdag.
Fick ett samtal ifrån lillasyster idag som informerade om att de ev. kanske skulle komma och spendera helgen med oss.
Det hänger på en karl i Hudiksvall, då de förmodligen ska dit och hämta hem en ny bil.
Så nu håller vi tummarna för att det blir den bilen de tar, för de innebär ju att jag får lite lillasystermys till helgen. :)
Packa badkläderna Jessie, för då ska vi ta en tur upp på badhuset med småttingarna. ;)
Hoppas på lite vin och skitsnack och självklart maaaaaaassa mys med mosters goknul, Ebba!
Håll tummarna gott folk! :)

Avslutar kvällen här hemma med en stor kopp Te, och sen förhoppningsvis ngt bra på tvn att somna in till.
I morgon väntar en ny dag, med nya jobbsökartag bland annat.
Här får ni även en fin liten låt att avnjuta sista minuterna för kvällen med. :)

0 kommentarer: