Blogger Layouts

lördag 28 januari 2012

12.01.28

Baconlindad ostfylld kycklingfilé


Har idag avnjutit en ny maträtt här hemma (ja åtminstone för vår del). Satt och kikade på lite recept för att få matinspiration då jag tycker det känns som man lagar samma mat vareviga dag.
Är det fler än jag som känner så?
Men denna variant av kyckling måste jag säga var verkligen en succé. :)

Efter maten var vi alla rätt slut, och bänkade oss i soffan framför lite Tom & Jerry på tv:n med lördagsgodis och mys!
Det är verkligen kvalitetstid att bara få sitta ned i lugn och ro och känna att barnen kommer överens och bara, ja bara få en lugn och mysig stund tillsammans.

Neah har börjat åka skridskor, och var idag iväg med sin pappa och glänste på isen under tiden som jag och småttingarna roade oss här hemma ist. :)
Tänk, på tisdag fyller hon 5 år... Det är helt otroligt vad fort de här 5 åren har gått.. Minns det fortfarande som igår när vi låg där i Hudiksvall och bara njöt av vår första lilla gemensamma prinsessa! :) Och nu ska här bakas 5 års tårta i form av en barbieprinsessa! :) Herregud säger jag bara, hur ska detta sluta?! :P

Tillie då, jo hon har börjat surra som aldrig förr och humöret har stegat uppåt här hemma.
Hon är mer speedad än aldrig förr både på gott och ont och är väldigt svår att roa och aktivera nu för tiden.
Men emellanåt de där sura,arga och trotsande stunderna är hon bara för bedårande charmig vår lilla trollunge! :P

Diaz har börjat knata runt lite lätt här hemma och jag börjar sakta men säkert inse att vi faktiskt snart inte längre har ngn bebis här hemma. 
Sista bebisen, och det känns på nå vis lite vemodigt samtidigt som det självklart är underbart att barnen börjar lite mer självständiga! :) Men tänka sig att det bara var ca 1 1/2 år sedan vi låg där i Falun och precis hade mött vår lilla mirakelprins... Inte trodde vi för en stund att han någonsin skulle kunna bli så här stor och duktig. :)

Tänk vad lyckligt lottad man är över att ha fått chansen att sätta tre så underbara människor till världen.
Varför kan man inte bara ta den tanken till sig de stunder man sitter där och nästan sliter sig i håret av ren desperation pga. trots, bråk, vredesutbrott etc. Ibland är det svårt, men så slår det en sådana stunder när de är som lugnast och snällast att man faktiskt har det så otroligt bra ändå. 
De är ju bara det bästa man någonsin haft och kommer ha här i livet! All kärlek till dem (och min man såklart ) Haha! ;)

Jag själv då, jo jag har haft och har väl fortfarande lite av en tuff tid med mig själv och mitt mående.
Är väl därför jag inte varit så aktiv varken här el i det vardagliga livet. 
Varken vad kommer till hem el vänner har jag lagt speciellt mkt energi och tid, vilket får mig att känna mig otroligt tungsint. Men jag orkar bara inte emellanåt.
Har börjat trappa ned på medicinen, och det börjar kännas på alla sätt och vis... Men jag ska klara det! 
Alla utsättningssymptom bör ju försvinna förr el senare, frågan är bara när?!
Så alla er jag har försummat/försummar, jag ber så hemskt mkt om ursäkt för detta... Men förhoppningsvis kommer jag igen mig inom kort, och då slipper ni mig inte! Haha! :)

På jobbsökarfronten går det väl rätt trögt! Har sökt så många jobb jag bara kan de senaste två veckorna, men ännu inte fått nå svar. Finns det nå värre än att sitta ovetandes och bara vänta?!?  Men den som väntar på nå gott... :)
Är ju bara så frustrerande innan allt kommit igång med stämpling, vilket tyvärr inte heller är den högsta efter att ha varit mammaledig i 2 år... Så nu bara måste jag få komma ut och göra ngn nytta i samhället och börja tjäna pengar! :) 

Men nu ska frun ta och slå igen denna dumburk för en stund för att mysa ned mig i soffan med mannen,
och förhoppningsvis se, en vad jag hoppas bra film! 
Ikväll gott folk blir det lite underhållning av George Clooney (stavas?) i form av "The descendants"! 

Men innan jag avslutar vill jag bjuda på en sådan underbar låt av Lotta Ahlin- Välkommen till jorden.
Denna låt får mig att tänka tillbaka på den stund vi fick Diaz, och den tid vi tillsammans gått igenom med honom... Den är bara såååå otroligt vacker och rörande! :)
Lyssna och njut! 





0 kommentarer: