Blogger Layouts

fredag 13 januari 2012

12.01.13

Här hemma håller vi på och återhämtar oss från vad jag tror är årets vinterkräksjuka!
Som tur är har endast en av tre ungar drabbats *peppar peppar*. Även jag och mannen har klarat oss än så länge får jag väl säga...
Finns det ngt värre än magsjuka? Är för mig den värsta sjukdomen både vad kommer till mig själv och barnen...
Usch och fy för att kräkas, och ta reda på spyor!
Ne, håller alla tummar och tår för att det var en mild variant denna ggn och att ingen annan i familjen behöver drabbas!
Räcker med lilla Neah som inte klarat av att äta ngt under de här dagarna, och är sååå otroligt trött...
Klagat på magvärk och vill bara ha att dricka när hon ändå säger hon är hungrig..
Men åh så duktig hon är! Hon är ju ändå medveten om vad som händer, och vet att hon ska försöka hinna på toa el till hinken. Annat är det väl med de mindre barnen... Ne, fy tusan! Så långt tänker jag inte ens tänka! Haha!

Annars så händer det väl tyvärr inte allt för mkt i denna familj.
Jag sitter mestadels på "Platsbanken" och letar jobb för brinnande livet, men inser att jag nog måste flytta ifrån lilla Arbrå om jag ska ha ngn chans till ett givande jobb med normala arbetstider (för att slippa pendla)... OM inte....
Har sökt ett jobb som jag verkligen hoppas på... Det hade verkligen varit ypperligt, då jag provat det förr och trivdes bra... Plus i kanten är ju att det är nära hem, endast dagtid mån-fre och relativt skaplig lön.
Så håll alla era tummar och tår för att de finner intresse av mig igen, och att jag får komma och visa vad jag går för en andra gång! :D

Har fortfarande känningar efter operationen. Men tror nog kanske att det är relativt normalt efter en ganska så stor operation, som det ändå är.
Vet inte riktigt om de kallar till återbesök då jag läst på internet att det tydligen är ytterst sällsynt att det görs nu för tiden pga. att det nästan aldrig behövs.
Men ska nog ändå försöka få kontakt med Gyn-läkaren för att få ett utlåtande om mina krämpor som fortfarande finns kvar. Bara för att försäkra mig om att det inte tillkommit nå konstigheter efter operationen ändå.

Ne, nu blir det inget mer skrivet för denna ggn. För nu hoppas jag på att kunna lura med mig gubben till soffan för lite filmmys innan läggdags!
Behöver en varm famn att mysa in mig riktigt i, ikväll känner jag....
Så till er alla som faktiskt kommer in hit och läser mina rätt enformiga inlägg...
En riktigt trevlig helg på er! :)

0 kommentarer: