Blogger Layouts

tisdag 10 januari 2012

12.01.10

Oj oj oj vad jag är dålig att uppdatera här emellanåt.
Några dagar har åter igen gått, och här hemma har vi hunnit varit på julgransplundring med alla barnen och städat ut julen på alla sätt och vis. Skönt, men ändå lite vemodigt då det känns som att allt bara sprang förbi detta år.

From. idag är jag då också officiellt arbetslös/mellan två jobb/fritidsforskare "you name it" till 100%, och hoppas verkligen på att hitta mig ett jobb = inkomst inom KORT!
Så är det ngn vänlig själ där ute som vet med sig av ett jobb åt mig, HÖR AV ER! :D

Har haft finbesök idag utav Pernilla F m. familj! :)
Det var verkligen inte igår jag träffade henne. Otroligt roligt att träffa hennes lilleman (som jag inte hunnit träffa tidigare trots att han faktiskt hunnit fylla 1 år).
Det är hemskt vad tiden går fort. Insåg idag att det är över 2 år sedan vi sågs sist.
Oj oj oj.. Hänger inte riktigt med i svängarna!
Väldigt mysigt med långväga besök, och jag hoppas nu att det inte dröjer ytterligare 2 år till nästa gång vi ses.. För det är ju nästan pinsamt att man låter det gå så långt emellan träffarna.

Har suttit här vid datorn i olika omgångar och drömt mig bort...
Skulle så otroligt gärna vilja ta med mig älsklingen på en lång weekend till Venedig.
Vet inte varför jag fått denna otroliga längtan just dit... Men jag bara känner att detta är en stad som bara måste inspekteras, och kanske även för att den har rykte om sig att vara en av de mest romantiska städer att besöka tillsammans med den man älskar.
Detta hade ju bara varit en otrolig upplevelse och tänk vad mysigt att få komma iväg på en liten "honeymoon" med mannen i mitt liv.
Ja, för än så länge har vi ju inte tagit oss iväg på ngn sådan.. Trots att vi nästan varit gift i 6 månader alla redan!
Så är det ngn vänlig själ där ute som känner för att ta vakta våra småtroll, hör av er! Haha! :P
Ne, men tar vi oss inte iväg just nu på momangen så har vi ju möjlighet senare när barnen blivit lite större.. Venedig finns väl kvar fram tills dess hoppas jag... :D

Efter att ha tömt 2 st (!) korgar med rentvätt och försökt fått 3 huliganer till barn att sova trots bråk och skrik tänker jag nu ta och göra mig en stooooor kopp latte el cappucino och bara sjunka ned i soffan och njuta av lugnet i stugan!
Känner verkligen att jag är i stoooooort behov av en SPA-weekend/semester för att ladda "mammabatterierna"... Ngn som hänger på?! :)
För vem vill inte njuta av lugn och ro med god mat och dryck på ett sånt här ställe? :)

0 kommentarer: