Blogger Layouts

torsdag 1 december 2011

11.12.01



Så var det då detta års första decemberdag, och fortfarande ingen snö...
Har pyntat hemmet med diverse julutsmyckningar, lyssnat på julmusik och försökt i all förtvivlan att
hitta julkänslan. Men förgäves! :(
Jag hoppas bara att snön infinner sig snart, så vi åtminstone får en vit julafton.... :)

Diaz operation blev inställd då han var för rosslig för narkosen. 
Så nu ska här inhaleras lite mer, då han fått förkylningsastma. För att sen återkomma den 19e december i hopp om att han då blivit bättre i sina luftrör. 

Själv börjar jag bli riktigt nervös inför veckan som komma ska. 
Men som för det mesta, kommer det alldeles säkert gå bra. Men det är ju bara så att det för mig är en stor och viktig grej. 
Finns ju ingen återvändo när det väl är gjort. 
Trots att jag är 150% säker på mitt beslut, är det såklart att det fortfarande känns lite vemodigt att jag faktiskt måste utföra denna kirurgi för att orka med, och för att kunna få påbörja ett nytt mindre smärtsamt liv tillsammans med familjen.
Just av den anledningen skulle jag kunna göra ingreppet flera ggr om. Bara jag och familjen får det bra... 

Idag är det kortdag som gäller för barnen på dagis då vi får besök av en väninna och hennes son. :)
Ska bli skönt att få träffa vuxet kvinnligt folk för lite kaffe och skitsnack, och för barnen att leka av sig innan läggdags. :)
Gubben min befinner sig ju i Sthlm för att jobba ihop lite pengar, så vi gör så gott vi kan här hemma för att få dagarna att gå... 

Morgondagen innebär ljusparty... :) Kul kul! :)
Sen blir det pepparkaksbakning och husbygge (pepparkaka) för fulla muggar i Nymans huset under helgen.
För sen är det ju dags för mig att åka nedöver och inte få träffa barnen och älsklingen på flera dagar... Får passa på att verkligen samla på mig massor av kvalitetstid med dem innan jag åker... Så kan jag leva på det under min sjukhustid! :P

Men nu ska här plockas undan lite innan det ska hämtas barn! :)

Ha en fortsatt bra dag i blåsen kära vänner & bekanta! :)

0 kommentarer: