Blogger Layouts

söndag 27 november 2011

11.11.27


Ja, så var det dagen innan operation Nr 1 i familjen.
I morgon är det vår lille Diaz som ska ned till Gävle sjukhus för att få rör insatt (i öronen).
Känns som att det är en av de lättaste sakerna vi behövt utstå vad kommer till han och de sjukhusvistelser
som varit. Men ändå kan jag inte bara sluta känna mig lite nervös.
Det är ju ändå ett ingrepp, en narkos... Men de är duktiga, och allt kommer säkert gå jätte bra för vår lille prins.

Morgondagen innebär då otroligt tidig lämning av tjejerna på dagis/skola, och det skär lite i mammahjärtat att behöva "dumpa" dem innan de flesta vännerna anlänt.
Men tur är väl att det är en engångsföretelse. Kan ju bara gissa vilka som kommer vara dödströtta vid ankomst här i hemmet i morgon eftermiddag... Kanske blir en lugn och tidig kväll för oss föräldrar. ;)

Så vad har vi då tillbringat årets första advent med då? Jo, vi har mest bara tagit det lugnt.
Blev lite go fika med grannarna... Självklart lite saffransbullar och pepparkakor.. Vad annars? :P
Vi har självklart även tänt ljus och hoppats på att snön ska infinna sig... Men här har det mest bara varit regn och rusk hela dagen, för att emellanåt glimta till lite av ngn snöflinga som snabbare än vinden försvunnit innan den ens hunnit nå mark.
Men förhoppningsvis har täcket av de gnistrande flingorna hunnit infinna sig och lagt sig till rätta innan nästa helg, när andra ljuset i staken är dags att tända. :)

Men nu mina kära vänner ska jag ta och avsluta för kvällen.
Tidig morgon väntar ju även mig!
Så godnatt, och ha en fortsatt trevlig första advent på er allihopa! :)

0 kommentarer: