Blogger Layouts

fredag 1 juli 2011

11.07.01

Som alltid så uppdateras det inte allt för ofta på denna sida längre.
Har som många av er vet, mkt runtomkring... Vilket gör att bloggen helt enkelt tappas bort lite mitt upp i allt tyvärr.

Har efter sist jag skrev hunnit med ännu en "hemresa". Så nu är den otroliga hemlängtan jag hade stillad för ett tag framöver.
Men så blir det ju åtminstone en resa till uppöver innan sommarens slut.
Denna ggn tar vi med oss hela barnaskaran och stannar i ev. 2 veckor för lite gemensam semester. :)

Händer mkt mer barnen här hemma. Diaz har sagt sitt första ord som till pappas Krille stora förtjusning blev "pappa"! :) Men vad mer hade man väntat med den lilla "pappagrisen"... ;)
Han rullar även runt som en tok här hemma på golvet, satt för första ggn helt själv igår, och har sin tredje tand på gång...
Det börjar gå så vansinnigt fort även med honom, och att han snart fyller 1 känns för mig helt obeskrivligt! Känns som det var igår man satt där på sjukhuset i all förtvivlan och inte visste när vi skulle få komma hem och hur allt skulle gå... Och nu sitter han här vår lille kämpe och ska snart börja dagis! :)

Tillie då, hon tjatrar på som aldrig förr och sjunger hela barnvisor nu för tiden! :)
Hennes första tvåordsmening kom också efter första resan till fjällen... Den var väl lite halvcharmig så här i efterhand: "Dumma mamma"... :P
Hon klättar och har sig och tar sig för och klarar mer och mer själv.
Även med henne går det otroligt fort. ;)

Och så har vi ju då självklart Neah... Som börjar på storskolan efter sommaren! :)
Helt vansinnigt att jag snart har en dotter på 5 år! Vart tusan springer åren iväg?! :)
Hon är så otroligt duktig här hemma och hjälper mig med det mesta jag behöver hjälp med.
Tar hand om sina småsyskon och hjälper mamma att duka bordet när det behövs.
Men vi har ju också fått en försmak här hemma inför de kommande tonårs åren... Då hon är otroligt för pubertal med allt vad det innebär både till gott och ont! :P
Men åh så charmig!

I övrigt så har jag då fått hjälp på HC av en helt kanon läkare!
Det har tagits en massa prover, och allt såg bra ut... Sitter även och väntar på resultat på köldkörtelprov, då jag hade för hög puls som kunde innebära att jag är otroligt stressad, el även vara ännu ett symptom på hypertyrios (stava?) ... Så vi får väl se vad de säger!
Men det får bli en annan historia... Än så länge har jag inte hört ngt.. Och ni vet vad de brukar säga: Hör du inget, så är det inget! :) Så har de fortfarande inte hört av sig inom 1½ halv vecka kan jag pusta ut! :)

Allt börjar kännas lite lättare än det gjort på länge, och jag har lyckats hålla humöret här hemma i väldigt många dagar för att vara mig just nu.
Med den hjälp jag nu får hoppas jag att det inte ska dröja allt för länge innan jag är mig själv igen! :)
För guuud så tråkigt att inte ha ork och energi och vara en sur "bitterfitta" hela dagarna... Till och med jag går mig själv på nerverna.. Och då är det illa! :P

Ne, skämt å sido..
Nu tänkte jag då tvinga ned min karl i soffan med lite gotta och kika på en film innan läggdags!
För i morgon är det för vanliga svenssons lördag, vilket innebär ledigt.. Men min duktiga karl har tagit på sig extra jobb då han månar om familjen inför semestern.. Och då läre vi passa på att mysa lite nu ist...

Avslutar inlägget med en heeelt underbar låt av The poets of the fall- Carnival of Rust.

0 kommentarer: