Blogger Layouts

söndag 15 maj 2011

11.05.15

Jag vill innan jag påbörjar detta inlägg varna för deprimerande skrift!
Ni som inte orkar, bör sluta läsa nu...

Jag försöker så gott jag kan att rycka upp mig själv, bita ihop och ha tålamod med allt som går emot.
Men just nu är jag förmodligen inne i en riktigt djup och svart period, då ingenting tycks fungera i varken kropp el knopp som jag själv önskar att det skulle göra.

Att det sedan finns folk runtomkring som förvärrar mitt mående är ngt jag nyligen kommit underfund med att det måste bli en ändring på.
Är rädd att detta kommer sluta med ett argsint uppbrott som jag haft alldeles för många av under de få månader som gått av detta år.... Men tyvärr har det ändå varit ett nödvändigt ont för mig...
Jag kan inte längre omge mig med människor som gång på gång gör mig besviken, trycker ned mig i skosulorna och får mig att må allmänt skit!
Har under alla mina år trott att man faktiskt kan förlita sig på sina vänner...
Men som en klok människa sa till mig en gång: "Nathalie, du måste lära dig att den enda du kan lita på är dig själv. DU måste sluta upp med att tro så gott om alla"....
Det är otroligt sant, och klokt sagt!

Det tråkiga mitt upp i allt är att min underbara familj blir toklidande av mitt mående.
Jag försöker så gott jag kan att le och vara glad... Men det gååååååår bara inte!
Energin och orken finns där inte längre.... Vad är det för fel på mig?!?!?

Kan ibland känna att vi bara packar oss en varsin väska och rymmer...
Vill bara åka så långt bort det bara går, och slippa tänka på allt...
Få komma undan ifrån verkligheten en stund.... Men det fungerar ju tyvärr inte riktigt så....

Behöver få ladda mina batterier.... Jag har gått på sparlågor alldeles för länge, och har aldrig möjligheten att ställa mig på laddning och slappna av...
Det gör inte saken bättre att vi faktiskt inte har ngn som kan ställa upp som barnvakt i närheten annat än min svåger och fru m. familj.. Och de har fullt upp med sina egna barn...
Så huuuuur tusan gör man, när man känner att man verkligen verkligen behöver få en lugn stund...Sova, ta igen sig, ladda upp batterierna för att sedan bli en bättre människa med mer ork och energi över till barn och omgivning?!
Har ärligt talat funderat på att annonsera efter ngn. Men huuuuur tusan kan man förlita sig på ngn att ta hand om det bästa man har här i livet?!?!
Hur gör man?! Hur gör folk överhuvudtaget för att få lite barnledig när man inga nära och kära har som kan ställa upp?!

Jag behöver ngt att se fram emot, ngn som rycker med mig på ngt otroligt roligt... Som gör att jag måste slita mig ut ifrån mitt fort (huset) och se ngt annat än dammsugare, skurmoppar och blöjor...

1 kommentarer:

Fredrika sa...

Åh.. :(

Ja.. vad säger man?

Du och jag Nathalie, vi lever totalt motsatta liv och det är för mig helt obegripligt att sätta mig in i din situation.

Liam sover borta MINST en natt varje vecka. Veckan som varit nu har han (själv velat) sovit borta TRE nätter. Torsdag, Lördag och i natt. Hos min mamma och pappa. Dom har visserligen bara mig och därmed är Liam, Max o Milo deras enda barnbarn. Dom lever för sina barnabarn, kan man lugnt säga. Vi får till och med ibland säga ifrån barnvakt för att vi helt enkelt vill ha dom hemma.. (om dom sovit borta mycket tex..)

Tvillingarna är oftast hemma, men jag har alltid mamma, Therese, Daniels mamma, Daniels pappa (som bor i annat hushåll) att tillgå om vi behöver. Och alla de familjerna vill ha våra barn, så ibland så är barnen redan "bokad" till ett hushåll när en annan frågar om dom får vara barnvakt. Ja du hör ju själv hur det låter...

Man kan säga att vi minst en natt per månad sover ensamma, bara jag & Daniel, och barnen sover ju hela nätterna också. Dom vaknar oftast inte förrens dom hör att vi är vakna!
Idag vaknade tvillingarna HALV ETT! :( Det är så man får skämmas.

Jag skäms ärligt talat när jag ens nämner att jag har det jobbigt med mina barn.. Skulle jag först ha varit i din situation och sen kommit dit jag är nu skulle jag säkerligen inte alls klaga över huvud taget!

Ja, vad gör man? Önskar jag kunde hjälpa dig på något sätt.. Men trots all hjälp vi får så räcker ändå inte tiden till.. Och därmed vill jag ge dig en guldstjärna som klarar av det, trots sammanbrott. Nathalie, jag får sammanbrott.. vore otroligt konstigt om inte du också fick det..

Du är så otroligt stark och härlig.
Fortsätt med det. Jag säger som alltid; jag är impad! Otroligt!

Hoppas hoppas hoppas du mår bättre snart.