Blogger Layouts

fredag 20 maj 2011

11.05.20

På bara några dagar har mkt hänt runtomkring mig.
Jag har fått hjälp via en kurator som jag kontaktat och där konstaterades det att jag är utmattad.
Med andra ord är har jag fått en "släng av" utmattningsdepression... Undra på att man inte känner igen sig själv?
Så nu har här börjat hända saker, då hon löst extra tid på dagis åt tjejerna för att jag ska få ännu lite mer tid för mig själv där jag ska försöka ta igen mig och finna lugnet i mig själv.
Jag har även blivit uppskriven på lista för framtida (förhoppningsvis inte allt för långt bort) besök hos läkare på HC.
Mitt i allt kaos och dåligt samvete känns det ändå bra att det händer ngt.. Att jag faktiskt inte börjar bli galen, och förväntas checka in på psyk inom kort... Utan att jag faktiskt har en förklaring till varför jag mår som jag mår...
Och det är ÖVERGÅENDE!
Med lite hjälp och jävlaranamma så kommer det lösa sig!
Tack alla ni goa människor som gör livet värt att leva! Med det menar jag min underbara familj och de vänner jag har som alltid ställer upp i vått och torrt! En stoooooor kram till er!

I övrigt så har jag en otrolig hemlängtan, och kanske blir det en hemresa inom kort då älsklingen blivit erbjuden några veckors jobb i Åre. Det hade verkligen varit ngt otroligt positivt i mitt liv just nu att få tillbringa en tid till "fjälls" med familjen som lite återhämtning! Vi får väl se!
Annars blir det att jag tar med mig barnen upp första helgen i Juni för att förhoppningsvis få till att boka in lite möten med tjejerna hemmavid som jag inte träffat på år och dar... Och det skulle vara såå roligt! Vi har nog en hel del skitsnack att ta igen kan tänkas! ;)

Har även varit till frissan och blivit lite ompysslad.. :)
Tänk vad skönt det är att bara få en stund för sig själv emellanåt... Och denna ggn blev det ljust! :)
Hade från start inte tänkt mig så här ljust.. Men allt eftersom det blivit uppslingat har det känts bra...
Lite ovant, men trivs oerhört bra i det. :)
Sååå, TACK snälla Jeanette för att du finns! Är guld värt att veta att man alltid har ngn som pysslar om en när det behövs! Du är guld värd!
Lägger in en bild så ni får beskåda "halvblondinen"... Haha! :D

3 kommentarer:

Freddan sa...

GUD vad bra för dig att det börjar ordna sig! Härligt härligt. Nu kan det bara bli bättre. O det kommer det att bli. Kanon. Ett stort plus till dig att du tagit tag i det. Hurra!! :D

För övrigt så börjar din kropp försvinna, men så länge du mår bra och trivs och är det helt okej. :)

puss

jessica sa...

Du vart jättefin ihåret och vad bra att det går åt rätt håll ...
Egentid är jätte viktigt för oss mammor även fast vi älskar våra barn så mycket ...
Så behöver vi bara få vara oss själva ibland ....

Ha det så bra ....

Jeanette sa...

du är en UNDERBAR människa med ett STORT HJÄRTA! glöm inte de! :D <3 <3