Blogger Layouts

fredag 6 maj 2011

11.05.06

Vinden har vänt...

Senast jag skrev var det tyvärr inte ett av de mest positiva inläggen jag haft i bloggen.
Mycket runt omkring som skapat kaos runt omkring mig, men det ser ut att gå åt det ljusare hållet och jag försöker nu se en lösning på problemen ist för att gräva ned mig. :)

Känner mig fortfarande heeeelt slutkörd som människa, men antar att man får lov att känna så ibland.
Och med tanke på den höst/vinter vår kära familj haft så är det kanske inte konstigt att kroppen inte riktigt tagit igen sig.. Kanske är det tom. så att mkt kommit ikapp en långt efteråt?
Vad tror ni?
Själv tror jag att man av ren överlevnadsinstinkt kanske inte tillåter sig själv att känna och tänka på precis allt som är tungt och ledsamt runt om en för att helt enkelt inte totalt rasa ihop... Och har man dessutom barn som behöver en är det ju ABSOLUT inte okej att tackla av helt...

Har känt ett tag att jag kanske inte riktigt varit mig själv, eller den mamma jag egentligen vill orka vara.
Men då jag och älsklingen inte är allt för bortskämd med barnvakt el lediga dagar/kvällar/nätter kanske det är förklaringen till varför barnen kan driva en till vansinne ibland, eller städningen hemma inte tilltalar lika mkt som sömnen när man tillåts sova. :P Det är hemskt att erkänna, men ibland önskar jag mig bara så långt bort som möjligt för att få en chans till avkoppling.. Men så lugnar jag ned mig mitt i allt uppror här hemma och inser vilka underbara charmtroll jag har! Tänka sig att de är av ens eget kött och blod, och ibland kan man bara inte göra annat än att le mitt upp i allt skrik och grin... Det går över, bara att intala sig själv att det inte är förgäves man tjatar och tjafsar dagarna i ända... Alltid kommer det ngt gott ur det onda. ;)

Men guuud så jag svamlar!
Det jag vill säga kort och gott är att jag är en otroligt trött och utsliten mamma, sambo & väninna! Men otroligt lyckligt lottad och glad för det jag har ändå! ;) Sova får man helt enkelt göra när barnen blir stora! :P

Påsken spenderade vi då i Jämtlandsfjällen tillsammans med min underbara familj som jag saknat som en tok mitt upp i allt här hemma!
Det var heeeelt underbart att få komma "hem" och ladda reserverna om så bara för några dagar!
Jag behövde verkligen den lilla stunden med miljöombyte och mys för att komma igen.... Tack alla ni underbara rara människor som gjorde min påsk! Det var verkligen otroligt behövligt! All min kärlek till er! <3

Barnen och vi fick ju även träffa vårt nyaste tillskott i familjen, kära Ebba "Bebban".... Och hon var helt gudomligt söt! Tänka sig att man kan vara såååååå otroligt underbar! Moster är sååååååå stolt över sin kära systerdotter!
Neah var heeeelt såld, och hade nog nästan hoppats på att vi skulle få ta med oss henne hem... Men vad vet man, nästa gång kanske vi stoppar henne i bakfickan och stjäl med oss henne! ;)



Nu hade jag då tänkt att hoppa in i duschen och ta mig en riktigt lång och varm sådan!
Sedan blir det mys och kanske ev lite tedrickande framför tv:n i min nyinköpta Ziperall... Herregud säger jag, vilken underbar sak! Känner mig som en teletubbies när jag springer omkring här hemma, men den är ju bara så mysipys att springa runt i! Alla borde ha en!!! :)
Så kika in deras sida HÄR och klicka hem en du också vettja! ;)

0 kommentarer: