Blogger Layouts

torsdag 7 april 2011

11.04.08

Har lite av en down period, men mitt i allt händer det iaf en och annan positiv sak. :)
Älsklingen min överraskade mig efter middagen igår med att ha tappat upp ett varmt bad åt mig med tända ljus, härlig musik och lite tidningar att läsa i min ensamhet.
Fick sedan order om att inte kliva upp förrän jag verkligen sett till att slappna av en stund, då han tog barnen för läggning.
Förstår ni HUR skönt detta var?! Kan inte komma ihåg när jag sist tog mig ett bad, och dessutom utan en barnaskara som står och drar i dörrhandtaget och ska in...
Det var så otroligt mkt värt för mig just nu, verkligen ngt jag behövde!
Han kan överraska ibland min käre karl! <3

Diaz har åkt på öroninflammation igen, och har även haft väldigt hög feber.
Nu har vi då insett att han förmodligen haft tre dagars feber då han i eftermiddag börjat täckas i nässelutslag.
Så där har vi anledningen till febern... Däremot har han då varit vaken heeeela långa natten och bara gnällt och gnytt likaså hela dagen! Har inte heller fått i honom speciellt mkt att äta, och därför misstänker jag nu ev. streptokocker...
Då sambons ex var så otroligt snäll och lämnade min bonusson här i fredags trots att hon visste att han hade obehandlad streptokocker.
Så nu är det väl förmodligen bara vänta och se om även lill prinsen drabbats av det! :(
Han har även larmat två ggr nu (andningslarm) inom loppet av 12h vilket gör mig lite orolig.
Vi har nu kommit överens om att händer det igen får vi helt enkelt ringa barnjouren i Gävle och åka in.
För inte tänker vi sitta här hemma på helspänn och invänta nästa andningsuppehåll.. Bättre att åka in innan det händer!

Har mest bara varit sjukdom och elände som ni märker i denna familj de senaste dagarna, och därför har jag tyvärr inget roligt läsande att ge er ikväll...
Men däremot hoppas jag då på att vinna en mössa som jag tävlar om till Diaz, detta skulle ju kunna ljusa upp saker och ting. :)
(Jag tävlar om en mössa från LovaLine Design!  http://www.lovaline.blogg.se/)

Nu tänker jag då slänga mig ned i soffan och bara njuta av lugnet när barnaskaran sover för natten! :)

1 kommentarer:

Fredrika sa...

men herregud. SAMBONS EX?!!! hur fan kan man göra så? fruktansvärt egoistiskt gjort! Jaja.

Du är så duktig som klarar allt. Jag har ingen rätt i världen att klaga om man jämför med dig.. du gör ett jättejobb vännen! <3 skönt att Krille var så go mot dig, det förtjänar du verkligen!