Blogger Layouts

tisdag 1 mars 2011

11.03.01

Vill passa på att tacka alla för era otroligt fina och värmande kommentarer ang mitt förra inlägg om Förlossningen av Diaz.
Detta fick mig att fundera på om jag eventuellt ska fortsätta skriva, och låta det bli en liten följetång här i bloggen om intresse finns?

Dagarna springer iväg här hemma, och de allra flesta har gått i sjukdomens tecken de senaste veckorna.
Men nu tycks det ordna upp sig. Trodde för en stund igår att Neah höll på att få öroninflammation.
Men i morse var hon tvärpigg och inte nå ont. Hon ville prompt på dagis, så dagis fick det bli. :)

Har under dagarna två passat på att baka lite för att fylla våran allt för tomma fikabröds frys. :P
Igår blev det moccarutor/kärleksmums och dumlekakor. Idag blev det hallon och blåbärssnitt.
Så nu saknas bara lite vetebröd så är frysen komplett tror jag. ;) Får se om jag kommer på ngt annat mumsigt. Ngn som kanske har några trevliga recept att dela med sig? Alltid roligt att prova ngt nytt. :D

Pratade med min underbara lillasyster häromdagen, och hon blev mkt sugen på dumlekakor, och lovade henne därför receptet.
Tänkte istället lägga ut det här, så att alla som vill får ta del av det. :)



Dumlekakor med Noblesse

Till 32 st:

1 ask noblesse

16 dumlekolor

2 tsk bakpulver

6 dl vetemjöl

2 dl strösocker

400g margarin

32 aluminiumformar (mellanstorlek)

Blanda bakpulver, mjöl, strösocker och margarin så de blir till en deg. Låt degen stå i kylskåpet i 30min. Dela varja dumlekola i två halvor. Rulla degen till bollar, tryck i en dumlekolahalva i varje boll och lägg i aluminiumformarna.

Grädda i 200 grader i ca 10 minuter (mitt i ugnen)

Ta ut kakorna ur ugnen och lägg på en noblesseskiva på varje kaka innan de svalnat så att chokladen hinner smälta på kakan. Ställ in kakorna i kylen. När chokladen stelnat är de färdiga att ätas! Förvara kakorna i kyl/frys.
 
 
Nu väntar lite plock och fix här hemma innan tjejerna ska hämtas på dagis! :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nathalie!!! Jag vill mä fika!! Dom ser sjukt goda ut!!! -dreglar-

Jeanette sa...

ja, jag tycker du ska fortsätta att skriva, och TACK för receptet, de va ju enkelt och få grejor sånt gillar ja! =)