Blogger Layouts

söndag 20 februari 2011

11.02.20

Innan jag visste ordet av det så hade ännu en helg sprungit förbi.

Tänk vad tiden går fort, innan man vet ordet av det så kanske äntligen sommaren är här och knackar på dörren... Hoppas kan man alltid! :P
I Fredags blev det då en REJÄL storhandling på Willys för vår del.
Fick lämna över tjejerna till min kära svägerska som passade dem så vi i lugn och ro fick handla allt vi behövde.. Och det var inte lite kan jag informera om.. Knappt så det fick plats i vagnen! :P
Gissa om fröken Karlsson var lycklig när allt skulle stoppas in i alla skåp och hörn här hemma, men plånboken var inte lika lycklig. :P
Men nu kan vi äta och överleva ytterligare några veckor! ;)

Blev även en kort biltur upp på hälsocentralen med lilla Tillie under fredags eftermiddagen med hennes onda tå som aldrig tycks vilja läka. Var rädd att jag för en gång skull, skulle behöva bli arg på läkaren då ingen annan än jag och Krille tycks ha fattat redan ifrån början att hon är i behov av antibiotika.

MEN denna läkaren var kanon! Jag hann knappt ta av strumpbyxorna och visa upp foten så hade han skrivit ut ett recept åt oss.
Hudinfektion med start i nagelbandet blev domen. Han skakade på sitt huvud och kunde för allt i världen inte förstå varför ingen satt in det tidigare, då hade hon sluppit veckan som varit med alla smärtor, rengörningar och omläggningar...

Men nu till dilemmat.. Får INTE i henne medicinen!!! Hur jag än vänder och vrider på ungen så får hon till att spotta ut varje liten ml! :S

Har erfarenhet av penicillinbarn (Neah, öronbarn), och har aldrig varit med om dess like!
Så, finns det ngn där ute som kan komma med ngt bra tips på hur man beter sig? Ingen skulle bli lyckligare än jag! :)

Jag har även hunnit med en sväng på den lokala pizzerian under gårdagen för mat, dryck och lite skit snack med två väninnor.
Kände innan vi begav oss iväg att jag absolut inte hade ngn lust att "gå ut"... Men min underbara karl övertalade mig då han tyckte jag behövde komma ifrån och tänka på annat än ansvar och krav för en stund.

Och gissa om jag är glad att han gjorde det?! För nog var det otroligt skönt att bara få vara Nathalie för en stund. :) Så roligt att jag steg innanför ytterdörren strax före midnatt när vi egentligen b a r a skulle ta en pizza.. Haha! :) En mkt trevlig kväll kom det att bli iaf. :)

Så har då även vår lill prins insjuknat i dessa vidriga vattkoppor!!! Får passa på att be om ursäkt till de folk vi träffat som ev. blivit smittade av oss.. Vi trodde verkligen att han skulle klara sig, med tanke på att tjejerna redan haft dem...
Men nu ligger han här stackaren i sin lilla babysitter och är tvärprickig över hela ansiktet. :S
Tacka vet jag Tavegyl iaf... Inbillar mig att det är en väldigt bra medicin! ;)

Får nu bara hålla tummarna för att det endast håller sig till lite vattkoppor och inte blir nå andra komplikationer...
För blir det ngt sånt, då vet jag vem som kommer få sig ett personlig samtal ifrån en rasande Karlsson... I detta fall är det ju en människas fel att hela familjen blivit lidande, och det pga en enorm egoism!!

Men nu när skadan är skedd får man se det som så: Skönt att ha det överstökat, så slipper vi tänka på det framöver. OM det nu inte blir ngt mer med Diaz pga detta.

Har tid på Gävle sjukhus under fredagen, då Diaz ska genomgå ännu ett hjärtultraljud för att se hur det ser ut med hans förträngning i lungartärsklaffen. Men jag antar att vi nu får avboka den tiden.
Hade så gärna viljat ha det överstökat, så att man kanske kunnat släppa den biten om det nu ser lika okej ut som det gjorde förra gången. Vill bara veta att det inte blivit sämre.

Även jag ska träffa doktorn ang. ev operation. Har tagit ett beslut som jag funderat över ett bra tag.
Pga min endometrios har jag nu börjat återfå de olidliga smärtorna i mage, rygg, ljumskar och vissa dagar känns det precis som förvärkar som kommer och går i omgångar...
Nu har jag helt enkelt fått nog! Jag orkar inte längre leva i ovisshet...
Jag vill inte behöva leva på smärtstillande i resten av mitt liv..
Och med det menar jag inte piller som alvedon el Ipren utan starkare saker som Citodon, morfin etc...
Jag är inte heller beredd på att spendera åtskilliga gånger på sjukhus för ev. framtida operationer...
Vi har disskuterat här hemma, och vi är eniga om att vi är otroligt nöjd och tacksamma över de barn vi har. Så nu blir det möte med kurator då jag bestämt mig för att avlägsna livmodern.
Detta är ett stort steg och ett oåterkalleligt beslut. Men jag är bestämd, detta är vad jag vill.

För även om jag om 5-10 år ev skulle vilja ha en till gullig liten bebis så är det inte helt säkert att jag skulle lyckas (ev cystor, sammaväxningar etc), och inte heller rättvist mot de barn jag har idag då detta innebär att jag mot all förmodan kommer att behöva äta tabletterna jag idag vägrar ta. Och jag vill vara en del av mina barns uppväxt och uppfostran, inte sitta här hemma hög och beroende av starka smärtstillande.

De sa förr att jag mot all förmodan inte skulle kunna få ett enda barn, och idag har jag tre helt underbara små hjärtan här hemma. Vem skulle riskera att inte kunna finnas helhjärtat vid sina barns sida?
Kvinnlighet och fertilitet mot mina egna barns uppväxt?! Valet är inte svårt...
Så nu hoppas jag bara att kuratorn (obligatorisk träff) samt läkaren förstår mig så pass bra som jag hoppas att de kommer göra. :)

Oj oj oj vad jag skriver. Både allmänt, trök och personligt.. Lite smått och gott så här en söndagskväll! :)

Vann förresten 100 kr på bingolotto ikväll också för er som är intresserade! :)
Är nog min första vinst någonsin... Haha! Så nog var det dags att vinna en liten peng va?! :P

Nu ska jag ta och göra mig en kopp te och ev lite kardemumma skorpor till... Sen väntar sängen och lite tv innan John Blund infinner sig. ;)

Godnatt allihopa, och ha en fortsatt trevlig söndagskväll/natt! :)

2 kommentarer:

fredrika sa...

MEN OJ. Jag blev alldeles chockad angående livmordern. Men du verkar ju säker på din sak och jag tycker du gör helt rätt! Helt! <3 Innebär det då att du kommer må bra sen eller? Jag är inte så insatt!
Vi får prata mer sen om det... när vi ses. Iaf, JÄTTEBRA att du kom ut och hittade på något! Keep up! Du gör ett kanonjobb vännen!!!! du är awesome! Puss

Hanna sa...

Stumpan!!! Ville egentligen bara lämna ett litet avtryck här! Jag läser faktiskt! :p Tror även att det är bra för dej att kunna skriva av dig med jämna mellanrum! :-) Vi ska försöka komma upp så snart som möjligt! Synd att det vart som det vart med den där helgen i mars. :( Men det löser sig, det lovar jag. Slå mig en pling ngn dag? Kanske ikväll? Ta hand om dej å du vet vart vi finns om det är något! <3 puss å kram