Blogger Layouts

söndag 13 februari 2011

11.02.13

Så har då ännu en helg nått sitt slut.
Dagen har endast tillbringats hemma i lugnets tecken.

Barnen börjar gå åt det bättre hållet vad kommer till "Pricksjukan"... Nu har de torkat, med vissa undantag på Neah som förmodligen fått ngn slags inflammation i en del av sina.
Så i morgon bär det nog ev av till HC för att träffa doktorn... Kanske blir det en liten penicillin kur innan de får lämnas på dagis igen..
I morgon får vi domen... Håll tummarna för att de är smittfria, då de börjat klättra lite smått längs väggarna här hemma och driver mamman till vansinne av och till. :P

Känner att humöret inte riktigt räcker till, och folk har en tendens att driva mig till vansinne " At the moment"... Inte mkt som krävs för att jag ska explodera, och vet inte varför alla dras till mig i detta kaos... Jag är i vanliga fall inte den som i första hand drar igång en argsint diskussion...
Men tyvärr så är det alldeles för ofta som vissa driver mig till att göra detta nu... Och då ska gudarna veta att jag blir riktigt arg, vilket jag aldrig tidigare haft speciellt lätt att bli efter jag började få barn.. Så det är en mkt konstig känsla som infinner sig med denna ilska...
Hur gör man för att få ur sig denna frustration som infinner sig för ett ögonblick för att sedan gå vidare i ett lugn (för en liten stund)? Funderade häromkvällen på att bege mig ut i vår bod för att vräka ur mig ett "Vårskrik" (Ronja Rövardotter) men insåg att grannarna förmodligen skulle tro att jag blivit alldeles utom vettet. :P Så den idéen lade jag ned ganska omgående. :P
Ne, men vissa tycks bara kunna locka argheten ur mig väldigt lätt nu.. Och med dessa människor menar jag absolut inte min kära lilla familj utan en hel del "utomstående"...

Har jag då övergått förvandlingen från ung till gammal nu el?
Hade nämligen en lugn söndagskväll här hemma framför Tv 4+ och Lotta Engberg ikväll... :P
Är inte det vuxen poäng så säg?!! ;) Har alltid skämtat om att när barnen blir stor ska de sitta hemma på helgerna och spela BingoLotto med mamma.. Men inte trodde jag att det var så nära hemmasittarkvällar... ;)
Spelade på hela tre lotter, men inte vann jag ngt för det.. Nära var det... " Men nära skjuter ingen hare"... Och inte heller denna ggn.. Men men, bättre lycka nästa gång...


För att övergå från svart till vitt så kan jag avsluta med en otroligt roligt litet citat från min äldsta flicka under gårdagens bilfärd hem ifrån Bollnäs:
- Mamma, ÄR det lördag idag?
-Ja Neah, det är lördag idag....
- Får jag och mina prickar godis då?
-Haha! Ja, du och dina prickar ska få godis när vi kommer hem...
-JAAA!! Hörde du pappa, jag och mina prickar ska få godis!

Haha! Tur att hon inte tar det här med vattkoppor så hårt längre... De är nu en del av henne ist. ;) Undrar hur mkt godis hon egentligen lämnade åt "prickarna" egentligen!? ;)

I morgon var det då alla hjärtans dag! :) Vad ska alla ni där ute tillbringa denna "kärleksfulla" dag/kväll med?! :) Själv blir vi nog bara hemma och får se till att mysa under kvällskvisten när barnen lagt sig kanske framför en film el så.. Mer spännande än så blir det nog inte. ;)
Men huvudsaken är ju att man får tillbringa den med ngn man älskar... Och det är jag lyckligt lottad att få göra...;)

0 kommentarer: