Blogger Layouts

fredag 11 februari 2011

11.02.11


Tänk vad galen man kan bli ibland!
Vaknade vid 5 imorse av panik... Trodde ärligt talat att vi drabbats av jordbävning mitt i snöstormen!
Meeeen.... Klev upp och kikade ut genom balkongfönstret här hemma, och vad får jag skåda?!
Jo ett tåg som kört fast?!?
Där stod det "juckandes" fram och tillbaka och tog sig ingenstans...
Ju längre jag väntade i hopp om att det skulle ta sig iväg någon gång desto mer förbannad blev jag då det inte bara väckte mig utan även barnen i huset!
Gubben ringde banverket, och vad fick han till svar?! Ja, inte var det nå vettigt iaf!
Det enda de kunde säga var att det var försenat (uppenbarligen), men att det nu var på väg och att det i princip bara var att vänta ut skiten... Och vad kommer till att de väcker våra barn hade de ingenting att kontra med!
Åh, kan man bli mer less el?!
Men nu tycks det då äntlige efter nästan 3 h försök ha tagit sig iväg... Phuuuu! :)

I övrigt så har nu även gubben min insjuknat i ngn slags magsjuka...
Så stackaren har varit vaken heeeela natten, och har därför fått lite sovmorgon nu!
Bara att hoppas att barnen håller sig i skinnet och inte väcker den stackaren. ;)

Nu ska jag då återgå till mina dagliga sysslor... Men först och främst utfodring av barn! :)

2 kommentarer:

Helena N sa...

Hej hej! Kul att du har en blogg, har också en... nordanvindar.blogg.se. Lite dålig på att uppdatera emellanåt bara. Ha en skön fredagkväll!
Helena N

Fredrika sa...

Nä mään häääj gumman!

Jaru.. visst fasiken är du väl lite väl fin i kanten. Mer svärord. Klagoord. Sura miner. Ord som "ungjävlar" och "Karljävel" skulle passa in... :) hahaha!

Man kan ju alltid sätta in att man förstår om folk reagerar. Men det är så skönt å bara skriva... utan att tänka vad andra ska tänka.. ;) Skriv du, så säger jag till om jag börjar bli nöjd! haha! PUSS