Blogger Layouts

onsdag 13 januari 2010

10.01.13

Idag har vi haft en dagisledig dag här i familjen.
Neah är ledig onsdagar, och idag begav vi oss av till öppna förskolan här i byn för lite sång och lek m. andra barn och lite "surr" m. andra mödrar.

Tog oss en gemensam kort promenad dit tillsammans med Simone + barn, vilket var en rätt komisk sådan...
På vägen dit trotsade Neah och vägrade röra sig en meter när vi kommit halvvägs... Det var bara att bära henne sista biten, då det var alldeles för kallt ute för att ens argumentera mot en otroligt envis blivande 3 åring. :P
På vägen hem var det då Simones dotters tur att trotsa, och även här resulterade det i bärande av ännu en envis tjej... :P Haha, är de inte för underbara de små liven?! :P

Har iaf haft en ganska lugn och skön dag även på eftermiddagen här hemma.
Plockat lite, handlat, lagat mat, badat barn och nu ligger de båda nerbäddade i sina sängar rena och rätt nöjda tror jag efter en aktiv dag. :)

Till helgen ser det ut att bli kalas för min del! :)
Länge sedan jag var på kalas nu måste jag säga... Nog för att jag suttit här hemma m. ett glas vin/likör ngn gång... Men ytterst sällan jag dricker, och definitivt inte ute på ngn tillställning.. Men behöver piggas upp, och jag tror faktiskt det kan göra mig gott att komma ut utan barnen en sväng... :) De är för underbara, men ibland måste man även få vara sig själv och inte bara vara m a m m a hela tiden.. Eller vad säger ni?

Nu väntar en låååång värmande dusch, och sedan en stor kopp te på mig! :)
Är helt slut efter dagen, och hoppas på en tidig kväll i kväll.. Kanske även lite sovmorgon i morgon om man har tur... Haha! :D

Ha en fortsatt trevlig kväll allihopa! :)

0 kommentarer: