Blogger Layouts

torsdag 14 januari 2010

10.01.14

Fick en otroligt behövlig sovmorgon i morse.
Klev upp 11.30 och kan inte komma ihåg när jag sov så länge sist. :)
Men skönt var det!

Haft en mysdag här hemma idag, då Neah blev hemma från dagis eftersom vi igår misstänkte att hon kanske dragit på sig en släng av magsjuka. :(
Men turligt nog verkar det som ett "falskt alarm" och vi fick ist en extra dag hemma denna veckan. :)

Har ändå fått lite saker gjorda, bland annat dammsugning/torka golv, tvättning, bakning etc. :)
Kort dag blev det för mig iaf, men en effektiv sådan... :)

Efter att barnen lagt sig för kvällen passade jag på att ta mig en djupkdykning i min nyanlända MAMA tidning tillsammans med en stor bit hallonkladdkaka (som jag tidigare förmådde mig att baka) och vaniljvisp i lugnan ro! :) Det är vad jag kallar kvalitetstid. :)

Tänkte nu dricka upp mitt te för att lägga mig framför en film.
Sen blir det till att sluta de små ögonen inför ännu en ny morgondag. :)





Hallonkladdkaka

Ingredienser (8 portioner/st.)
100 gram smör
2.5 dl strösocker
2 st ägg
2 dl vetemjöl
0.5 msk vaniljsocker
100 gram hallon

Gör så här
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret. Rör nersockret,äggen
och sist mjöl och vaniljsocker.
3. Häll smeten i en smord och mjölad pajform.
Strö över hallonen.
4. Grädda mitt i ugnen ca 25 minuter
eller tills kakan fått lite färg.

0 kommentarer: