Blogger Layouts

onsdag 16 december 2009

Vintern är här! :)

Oj oj oj vad tiden springer iväg.
Denna höst har verkligen gått förbi med en rasande fart och jag känner att jag inte riktigt hängt med i svängarna. :)

Mycket har hänt, och inte har jag engagerat mig i att uppdatera min blogg...
Så nu får det bli lite snabb ihop plock av allt som varit och allt som är. :)

Tillie har hunnit bli 4 hela månader! Känns som att vi nyss låg på Gävle BB och snusade lill bebis. :P Hon har nu ia börjat smaka på riktig mat så som gröt, puréer, youghurt etc. Och GUD Så hon älskar det! :)

Neah springer iväg vad kommer till allt... Hon har blivit så otroligt duktig att prata... Pang sa det så är det enda hon gör om dagarna och pratar långa meningar.. :) Nästan så man knappt får tyst på henne... Haha!
Hon är mkt för "Jag kan själv" och "Jag vill inte" nu för tiden och det kan verkligen driva en till vansinne kombinerat m. hennes trots.. Men om några år tittar man tillbaka och skrattar åt all kaos som blir emellanåt. ;)

Har hunnit med att både julpynta m. julgran etc och bakat lite pepparkakor m. kidsen! Och så har ju äntligen snön infunnit sig.. Så nu börjar nog fröken Karlsson också känna av lite julkänslor faktistk! :)

Kommer att fira jul här hemma i Arbrå m. svåger och familj. :)
Var meningen att vi egentligen skulle uppöver till min underbara familj. Men blev inte så... Men kanske det blir en tripp upp i mellandagarna ändå.. Man ska aldrig säga aldrig. ;) För lite hemlängtan har ju infunnit sig m. julkänslorna som alltid. :)

Har hunnit ordna till lite mer här hemma i huset nu också.. Så nu börjar det faktiskt bli helt beboeligt här. :) Men mkt kvar att göra, men kanske inget man prioriterar före den dagen vi äger det.. OM vi nu får för oss att köpa det en vacker dag! :) Tänkte försöka mig på att lägga in lite bilder på hur vi bor framöver för dem som fortf inte varit hit och kikat... :P

Idag har vi varit ute och njutit av snön i flera timmar.. Neah var helt slut när hon väl bestämde sig för att gå in och äta lunch.. Sen har härt varit full fart hela dagen.. Så efter en dusch och film var hon helt knäckt och tvärslocknade! :)
Nu ska bara lilla Tillie ha lite kvällsmat för att sen även hon läggas för natten...
Och sen... Ja, sen ska lilla "mamma" ha lite kvalitetstid och kika på ngn bra dokumentär på tv:n för att sen även hon knoppa.. :)

Så, det var en otroligt flummig, men ändå komprimerad sammanfattning av de senaste månaderna.. Har säkert hänt såååå otroligt mkt mer än det här... Men det får duga för denna ggn.. :)

Tack för mig och godnatt på er alla! :)

1 kommentarer:

Therese sa...

Kul att se att du har uppdaterat lite. Det är inte varje dag ;)
Och nja, granen var lite, hmm, märklig. Men den såg toppenbra ut med snön ute i skogen, haha.
Haha, appropå "MENS" så upptäckte jag det sen. Det är egentligen en låda som det står Siemens på, haha.
Ha en toppenjul och hoppas vi ses snart! Kramar på er alla!