Blogger Layouts

onsdag 28 oktober 2009

Fruktansvärt

Jag vet inte hur många av er som läste om lille Elton i Aftonbladet för en tid sedan.
Han led av en svår typ av Cancer, Neuroblastom.
Jag har under en tid följt hans föräldrars blogg http://jenni80.bloggsida.se/ om deras kamp och längtan om en frisk liten son.

De kom aldrig så långt, deras lille son (som hann bli 2 år och 3 månader) somnade in den 24/10-09 och jag kan inte ens föreställa mig hur ont det gör...
Händelser som dessa får en verkligen att tänka efter hur bra man har det.

Jag har två friska och helt underbara döttrar i mitt liv... Med andra ord MASSOR av kärlek! De är det bästa som någonsin hänt mig, och jag skulle aldrig kunna tänka mig att behöva leva en enda dag utan ngn av dem!

Livet hänger på en skör tråd, och det gäller att verkligen att visa sin kärlek och uppskattning för var dag som går. Jag är kanske inte den bästa på detta, och den senaste tiden har det varit väldigt tungt av och till vilket även visat sig i mitt humör.

Inlägget om lille Elton fick mig verkligen att tänka efter...
Jag har det så otroligt bra, och borde kanske visa det bättre... Missförstå mig inte nu, jag kramar och pussar mina barn samt berättar för dem hur mkt jag älskar dem varje dag...
Men det går aldrig att kramas för mkt el mysa lite extra.. Kanske inte bli så arg för ngt Neah gör som hon inte riktigt får.... ;)

Det blir ju även lätt så att när man varit tillsammans med en och samma karl i några år att man hamnar i ngn slags vardag.. Man tappar den där nykära biten och faller mer in tryggheten på ngt vis... (Även fast man älskar varandra lika mkt nu som då)
Vilket är tråkigt och onödigt.. Kärleken finns ju där, man blir bara för "lat" för att visa den, el?
Ne, banne mig... Måste verkligen ta och bättra mig vad kommer till detta... Ska det vara så svårt att krama om el pussa och berätta hur oerhört mkt jag älskar mannen i mitt liv MINST en gång om dagen? <3>

Måste nog ta och rannsaka mig själv lite vad kommer till att visa känslor.. :) Känner att jag kan så mkt mer, och VILL så mkt mer! ;)

Alla nära och kära där ute! Jag älskar er, oavsett om jag kanske inte säger det... Men det gör jag verkligen! :) Tack för att ni finns och för att ni gör livet värt att leva! Ni är underbara!

Och med detta säger jag godnatt till er allesammans!
GLÖM INTE!!! Visa er kärlek till familj, vänner och bekanta.... För man vet aldrig när det tar slut...

Vill även passa på att skicka en ofantlig mängd styrkekramar till Lille Eltons familj! <3>

1 kommentarer:

Lillasyster sa...

Jag ÄLSKAR dig storasyster!
Och saknar dig såå oerhört mkt :(

Hemskt det som hänt lille Eltons familj, och som du säger...vi har det ändå bra vi som får leva och vara friska!

Nu ska lillan däremot krypa i kojs så jag ringer dig imorgon darling!

Natti natti mitt hjärta!