Blogger Layouts

söndag 25 oktober 2009

Mkt som händer och sker...

Ja, nu var det ett antal månader sedan jag uppdaterade igen.
Ibland känns det faktiskt som att jag har lust att lägga det här med bloggande lite åt sidan igen...
Men så kommer det ngn enstaka gång då andan faller på och jag uppdaterar om smått och gott...
Så bloggen får nog leva kvar ett tag till iaf...

Så ni som följer mig, håll ut och passa på att njuta de få ggr jag verkligen tar mig för och skriver. :P

Mkt har hänt sedan sist jag skrev..

Tille har hunnit bli nästan 3 månader gammal. Hon växer och frodas som aldrig förr.
Senast förra veckan var vi på BVC för vägning och mätning. Och den lilla sessan väger nu 5200 g och är hela 57 cm lång! :) Det går fort denna ggn.. Alldeles för fort... :)
Neah har haft en period av oerhörd svartsjuka (tror vi) och har väl inte riktigt fungerat så bra tillsammans med lillasyster... Men det börjar gå bättre och bättre för var dag som går. :)

Har även hunnit flytta till det efterlängtade huset! :)
Allt detta utrymme gör mig alldeles euforisk! Herregud så otroligt skönt att ha lite "space" att röra sig på. :D Mkt vi vill göra om rent färg och golv mässigt... Men det är väl ngt man får ta eftersom ekonomin tillåter...
Däremot kommer jag då aldrig flytta med småbarn igen... För oj så stökigt det blev m. allt som skulle göras och barn som skulle tas hand om och aktiveras mitt upp i allt...
Får passa på att tacka våra kära vänner för all hjälp m. flytt/städning/barnpassning... Speciellt Hanna och Emili som kom hela vägen ifrån Kinna en helg för att hjälpa oss! :D Utan er hade vi aldrig hunnit! :D

Karln min har även hunnit spenderat hela 9 dagar på sjukhus sedan vi flyttade pga magen som inte riktigt ville fungera som den skulle. En inflammation i bukspottskörteln samt rosfeber och en ytlig propp i benet har nu resulterat i en sjukskrivning för honom.. Har varit en otroligt tung tid för honom och oss andra... Så gissa om det var skönt att få hem honom efter att ha haft honom i Hudiksvall under så många dagar?! :)
Tack och lov för alla underbara vänner samt svåger m. familj som funnits här och stöttat när det behövts.. Tack alla, ni är för underbara! <3

Var även förra helgen upp med mina två brudar till Jämtland för en blixt visit i Mattmar där det vankades "släktmiddag"... Nästan alla var där, och jag kan inte komma ihåg sist jag var med på en sådan "Get together" kväll.. Sååå otroligt kul att träffa alla! :) Synd bara att inte gubben min fick till att följa med... Men nästa gång! :)

Till helgen kommer de andra småtrollen, och då vankas här födelsedagskalas! :)
Joline blir stor tjej och fyller hela 5 år, så dagen har spenderats m. en hel del bakning och även tårtsaker är på ingång i postlådan! :) Lägger väl ut några bilder framöver på födelsedagsbarnet m. gäster! :)

Ne. nu inväntas gubben min samt Neah som för stunden är och hämtar mat ifrån den lokala pizzerian! :) Sen blir det en dusch och lugna gatan här hemma...

Sköt om er allihopa! :)
Och ha en fortsatt bra kväll!

2 kommentarer:

Lillasyster sa...

Yeehaa! Äntligen har syster efter alla dessa veckor (månader?) av bloggtorka satt igång igen ;)
Även om syster din uppdaters via telefon ett visst antal gånger om dagen, så är det ändå lika kul att läsa vad du skriver :)

Ta hand om er alla nu!
Älskar och saknar er!
Kramar och kärlek! <3

Therese sa...

Oh, vad kul att du har skrivit lite här=) Inte alltför ofta nu ;)

Ja, jag hörde att bilderna fanns i Mattmar så du behöver inte skicka dom=)
Och tack så mkt själv för helgen, det var jätteroligt att ni också kom upp. Synd bara att jag helt glömde bort att ta med linnet åt dig :P

Ha det så bra! Kramar