Blogger Layouts

fredag 5 juni 2009

Födelsedag/Morsdag


Födelsedag/ Morsdags Tårta


Ja, så har då ännu en tid passerat utan vidare bra uppdatering ifrån min sida. :P
Har haft alldeles för mkt i mitt huvud den senaste tiden med allt vad graviditet, 2 års trots och familjeliv har att erbjuda... Så nu har jag tagit mig i kragen för att erbjuda er några dyrbara minuter av mitt händelserika liv.. ;)

Haft mkt förvärkar/sammandragningar ett tag och har därför försökt lugna ned mig vad kommer till att "boa" här hemma inför bebis ankomst en stund. Har ju några veckor till godo, och nog ska här hinnas ändå m. lite hjälp av min käre karl hade jag tänkt. :P
Bebis har fortf inte känt för att vända sig utan ligger nu riktigt nedtryckt med stjärten åt fel håll, och nu börjar det närma sig dagen D... Vilket förmodligen (som det lät senast idag på barnmorskan) kommer innebära ännu ett kejsarsnitt för vår del. Känns ngt bättre att vara förberedd denna gång, men än dock lite tråkigt att bli snuvad på konfekten av det jobb man ska genomlida för att få belöningen.
Men som jag sa efter Neahs förlossning: "Huvudsaken barnet är friskt och välmående"... :)
Det positivt m. det hela är ju att vi slipper vänta riktigt lika länge, då de brukar snitta ngn dag före beräknad förlossning! :)

Hade även morsdag/födelsedag här på en och samma dag förra helgen. :) Innebar att lägenheten utsmyckades av blommor och presenter. Och vi avnjöt tårtor och kaffe i goda vänner samt familjs sällskap! :D Trevligt som tusan med tanke på den sommarhetta som även glädjande infann sig! :) Tack alla som på ngt vis uppvaktade mig på min dag. Ni värmer! ♥

I övrigt så rullar allt på i en himla fart här i lilla Arbrå och veckorna springer verkligen förbi! :)
På måndag inväntas besök ifrån min kära Jenny m. familj och det är verkligen ngt som längtas efter kan jag informera om!


Saknar vänner och familj "hemifrån" tok mkt just nu och hade hoppats på en hemresa innan bebis kommer.. Men det ser grått ut på den fronten, och därför är jag glad och tacksam för de som faktiskt istället väljer att infinna sig här när inte jag tar mig ifrån! :D

Nu ska lilla jag granska film mappen och hoppas på att hitta ngt sevärt för att gosa ned mig i sängen m. ngt gott att tugga på! ;) Förhoppningsvis kommer även min hårt arbetande karl hem snart också så jag slipper spendera hela fredagskvällen ensam! :P

Ha nu en fortsatt trevlig helg allihopa,
Och Grattis till min kära lillebror Neil som fyller 14 år idag! ♥


Neah

1 kommentarer:

Kevin sa...

Ja, besök av mig och Therése kan ni ju räkna med iaf:) Får se när det bli bara. Men något i sommar hoppas kommer vi nog ner:) Neah blir bara större och större som det ser ut:) Skönt att allt är bra med familjen. Själv är man svintrött, vi har nyss kommit hem från stan. Har varit ner och kollat på de fulla studenterna, haha!;P Jobbade hela dagen idag och mer jobb väntar imorgon. Så nu ska vi lägga oss o kolla på tv och sen sova. Men ha det så bra, ge Neah en kram från oss och Hälsa Krille! Kram